×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
false

به گزارش ناب نیوز؛ محمود بابایی در گفتگو با خبرنگار ما؛ با اشاره به تحریم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران توسط آمریکا گفت: نیروهای نظامی ایران با توجه به تلاش های گسترده ای که صورت گرفته است به سمت حرفه ای شدن پیش می روند و بر اساس تقسیم کار نظامی که صورت گرفته، نیروی انتظامی مأموریت برقراری نظم و انضباط داخلی را به عهده دارد.

استادیار بخش علوم سیاسی دانشگاه شهید باهنر کرمان با بیان اینکه نیروی انتظامی زیر نظر مجموعه ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کند، اظهار کرد: این نیرو در کنار ارتش، سپاه و وزارت دفاع دارای یک نظام بسیار قابل توجهی در بین نیروهای نظامی ایران است.

این کارشناس روابط بین الملل ادامه داد: با مقایسه رفتار و عملکرد نیروی انتظامی نسبت به بیست سال گذشته در جمهوری اسلامی ایران مشاهده می کنیم که نیروی انتظامی به سمت حرفه ای شدن سوق پیدا کرده است به گونه ای که با توجه به تقسیم کار صورت گرفته، این نیرو مواجه متفاوتی با مخاطبین خود دارد و نمونه بارز آن را در دفترهای پلیس+۱۰ می توان مشاهده کرد که در سطح شهرها به ارائه خدمات می پردازند.

وی با اشاره به نقض فاحش شهروندان ایران توسط آمریکا و قرار دادن نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در لیست تحریم های این کشور عنوان کرد: با توجه به این اقدام آمریکا، چنانچه کشوری بخواهد با این نیرو مبادله داشته باشد، تحت تحریم های آمریکا قرار خواهد گرفت.

بابایی بیان کرد: با توجه به اینکه نیروی انتظامی یک نیروی نظامی داخلی و ملی است که کمترین درگیری و مواجه رو در رویی را با مردم نداشته است؛ مطرح کردن تحریم این نیرو کاملا مضحک و خنده دار است؛ چرا که این نیرو به صورت کاملا مقتدر با خرابکارها برخورد کرده و در راستای امنیت مردم گام برداشته و در این زمینه فعالیت های گسترده ای انجام داداه است.

استادیار بخش علوم سیاسی دانشگاه شهید باهنر کرمان تصریح کرد: نیروی انتظامی به طور خاص در راستای مبارزه با مواد مخدر که یکی از معضلات جهان است، عملیات های گسترده ای را انجام داده و در این زمینه شهدای بسیاری را تقدیم کرده است.

این کارشناس روابط بین الملل با تأکید بر اینکه اروپایی ها و غربی ها مدیون رشادت های نیروی انتظامی هستند، گفت: از طریق سازمان های بین المللی بارها عملکرد ناجا مورد تقدیر قرار گرفته است.

وی بیان کرد: از سوی دیگر تحریم نیروی انتظامی کشورمان توسط آمریکا جنبه سیاسی، رسانه ای و تبلیغاتی دارد، آنان می خواهند با فشار رسانه ای عملکرد نیروی انتظامی را خلاف واقعیت نشان دهند و بگویند نیروی انتظامی به سمت تقابل با مردم پیش می رود؛ در حالی که مردم در داخل کشور مشاهده می کنند که این نیرو در راستای امنیت جامعه قدم بر می دارد.

بابایی با بیان اینکه آمریکایی ها با این اقدام می خواهند ببینند که آیا با تحریم انجام شده تغییری در رفتار نیروی انتظامی رخ می دهد یا خیر، عنوان کرد: زمانی از ابزار تهدید و قدرت  بازدارنده می توان استفاده کرد که اعتبار و قدرتی وجود داشته باشد و به مخاطب به درستی القا شود که با تحریم می توان کار بزرگی انجام داده شود.

استادیار بخش علوم سیاسی دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود: آمریکا موضوع تحریم را در سال های اخیر به حدی لوث کرده و وارد مسائل بسیار ریز، داخلی و غیر عملیاتی شده است که این دولت و هم سایر هم پیمانان آن مجبور به حمایت و تبعیت از آن هستند و دیگر نمی توان به تحریم، نگاه معتبر بین المللی داشت که کشورهای دیگر از آن حساب ببرند و یا تحت تأثیر قرار گیرند.

این کارشناس روابط بین الملل با اشاره به صادرات بنزین به ونزوئلا و بیان اینکه این اقدام عملیات روانی بسیار عظیمی بود، تصریح کرد: شاید در این زمینه فعالیت رسانه ای، عملیاتی و فنی بزرگی صورت نگرفت اما در عملیات سیاسی و روانی و در فضایی که ما بُرد تبلیغاتی زیاد نداریم و مرعوب غرب هستیم؛ جنگ روانی ایران خوب عمل کرد.

انتهای پیام/م

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true