×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
false

احمد اسکندری نسب با بیان این که بهبود و ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان در طول تابستان باید دنبال شود، گفت: تحول در مدرسه و تبدیل مدرسه به کانون اصلی فرهنگی – تربیتی محله و یک سازمان یادگیرنده باید مورد توجه باشد.

به گزارش ناب نیوز؛ احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در اولین نشست مجازی اعضای شورای معاونان اداره کل با اعضای شورای معاونان آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان در سال ۱۴۰۰، با بیان اهمیت جدیت در کار و تلاش، گفت: امیدوارم با همدلی و عزم راسخ همه ما بتوانیم سبب سربلندی بیشتر آموزش و پرورش شویم.

او افزود: تلاش بی وقفه همکاران مان در حوزه مالی و پشتیبانی سبب شد، ۲ فروردین ۱۴۰۰ پرداخت مطالبات انجام شود که مابقی هم قبل از ۲۰ فروردین پرداخت می‌شود تا دیگر مطالبه‌ای از سال قبل نمانده باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، عنوان کرد: با وجود همه مشکلات و تنگنا‌ها در سال ۹۹ افزایش و جذب نیروی انسانی خوبی داشتیم که باعث شد کمبودی در این خصوص نداشته باشیم و نیرو‌هایی که جذب شدند، بخش عمده‌ای از نیاز آموزش و پرورش را تامین می‌کنند.

اسکندری نسب افزود: در حوزه جذب کمک خیران بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان جلب مشارکت داشتیم، پروژه‌های زیادی انجام شد و فضا‌های نیمه تمام بسیاری هم تکمیل شد.

اوبیان کرد: در خصوص تحقق عدالت آموزشی و ارتقای کیفی آموزش دانش آموزان هم اقدامات ارزشمندی انجام شده و امیدواریم تا پایان سال تحصیلی جاری همه دانش آموزان به آموزش کیفی دسترسی داشته باشند، نباید دانش آموزی باشد که از وضعیت آموزش وی، بی خبر باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان داشت: معاونان در سال تحصیلی گذشته بیشتر مناطق و شهرستان‌ها را نظارت و بررسی کردند و رصد وضعیت آموزشی دانش آموزان در دستور کار همه آن‌ها قرار گرفت و حضورشان در شهرستان‌ها و مناطق پررنگ بود.

اسکندری نسب با اشاره به اینکه در بهار باید انگیزه ما هم چند برابر شود، گفت: برخی خطا‌های مدیریت سبب ضعف در کار مدیران می‌شود، از جمله درک نکردن روشن از هدف ها، نداشتن شناخت کافی از اهداف، بی توجهی به مشکلات و ناتوانی رتبه بندی مشکلاتی که در مجموعه وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با انتقاد از مدیران و روسایی که فقط مشکلات را فهرست می‌کنند، گفت: نقش مدیریتی ما این نیست که فقط مشکلات را بازگو کنیم، مهم این است که مشکلاتی را که حل کرده ایم فهرست و بازگو کنیم.

اسکندری نسب تصریح کرد: اگر توانایی حل مساله را نداشته باشیم به اهداف دست نیافته ایم و مدیران اثربخش آن‌هایی هستند که برای تحقق اهداف، همه افراد زیرمجموعه خود را در یک مسیر قرار می‌دهند و هم سو می‌کنند و از همه ظرفیت‌های درون و برون سازمانی بهره می‌گیرند.

اسکندری نسب بیان داشت: امروز همه ما مسئول تحقق اهداف و مسئولیت‌های خود هستیم، برای تحقق این ماموریت و مسئولیت نیاز به پشتکار و جدیت است، رویکرد‌های ما باید بلند مدت و آینده نگر باشد، در آموزش و پرورش تبدیل به احسن کردن املاک، اقدامی ماندگار است که درآمد پایداری هم ایجاد کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: اجرای سند تحول بنیادین از مهمترین برنامه‌های در دستور کار است که باید به طور جدی دنبال شود و از همه ظرفیت‌ها برای تحقق آن استفاده کنیم، سند تحول بنیادین مورد تاکید رهبری است که همه زیرنظام‌ها و ساحت‌های مطرح شده در آن به ارتقای وضعیت آموزش و پرورش کمک می‌کند.

اسکندری نسب با بیان این که بهبود و ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان در طول تابستان باید دنبال شود، گفت: تحول در مدرسه و تبدیل مدرسه به کانون اصلی فرهنگی – تربیتی محله و یک سازمان یادگیرنده باید مورد توجه باشد.

وی بر پیگیری اجرای ۲۵ بسته تحولی، ورود معلم به نظام تعلیم و تربیت فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان، اجرای زیرنظام‌های سند تحول بنیادین، ارتقای نظام آموزشی در شرایط بیماری کرونا، افزایش شایستگی‌های آموزش در فضای آموزشی و تقویت پیوند‌های شبکه‌ای میان همه سطوح در آموزش و پرورش، تثبیت مالکیت و صدور سند تک برگ برای املاک آموزش و پرورش تاکید کرد.

انتهای پیام/م

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true