×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
false

به گزارش ناب نیوز؛ حجت الاسلام و المسلمین محمود رجبی در گفتگو با خبرنگار ما؛ ضمن عرض تسلیت شهادت امام کاظم علیه السلام گفت: این امام بزرگوار سال های زیادی را در زندان به سر بردند و همچنین ارتباط شیعیان با امام موسی کاظم علیه السلام در شرایط بسیار محدود امکان پذیر بود.

وی ادامه داد: از زمان امام صادق علیه السلام، شبکه ای طراحی شده بود که این شبکه در دوران امام کاظم علیه السلام گسترش پیدا کرد که اصحاب خاص حضرت در اقصی نقاط کشور اسلامی با یکدیگر در ارتباط بودند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: در زمانی مشخص افراد محدود پیام ها و معارف دینی را از حضرت دریافت  و آنها را از طریق شبکه یاد شده به کل شیعیان اطلاع رسانی می کردند؛ بنابراین کار و فعالیت تشکیلاتی قوی طراحی شده بود که از آن طریق خلاء عدم ارتباط امام با شیعیان پر شود.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی با تأکید بر اینکه شبکه ارتباطی با امام علیه السلام بسیار قوی و گسترده بود، تصریح کرد: در این شبکه افراد مورد اعتماد و رده بندی شده فعالیت می کردند که این مسئله نشانه درایت ائمه معصومین علیه السلام نسبت به رسالت سنگین امامت و رهبری جامعه دارد.

متخصص جامعه شناسی اسلامی اظهار کرد: زندانی بودن امام کاظم علیه السلام نتوانست رابطه امام با امت را قطع کند، نتوانست تعلیم و آموزش معارف دینی و رفع شبهات را در فضای فرهنگی اهل بیت  علیه السلام متوقف کند و به آن آسیب برساند.

وی با اشاره به تربیت شاگردان و اصحاب برجسته توسط امام موسی کاظم علیه السلام ابراز کرد: دوران زندانی بودن امام و شهادت آن حضرت بالاترین درس برای شیعیان و محبان آن امام بزرگوار است که ما در راه ارتقا فرهنگ دین و تقویت روحیه دینی خود و در مسیر حفظ جامعه اسلامی در برابر تهاجمات فرهنگی در سخت ترین شرایط می توانیم تدبیر کنیم و وظیفه خود را انجام دهیم.

قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: سختی ها و مشکلات به هیچ وجه نباید مانع انجام رسالت دینی و فرهنگی پیروان اهل بیت علیه السلام باشد و علاوه بر اینکه باید توجه داشته باشیم که مشکلات، سختی ها و مصیبت ها برای رشد جامعه اسلامی است.

متخصص جامعه شناسی اسلامی عنوان کرد: بدون شک ارتباط محدود مردم با امام کاظم علیه السلام فرصتی را برای رشد و ارتقا امت اسلامی فراهم کرد؛ همان گونه که ما در سال های پیروزی انقلاب اسلامی ایران، محدودیت های استکبار جهانی موجب پیشرفت و رشد ما در زمینه ها و ابعاد مختلف شد؛ اما مشروط به اینکه تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی با تأکید بر اینکه زندگی امام موسی کاظم علیه السلام در زندان الگویی برای تمام بشریت است، گفت: حرکت امام در زندان و فرصتی که ایشان برای عبادت و راز و نیاز با خداوند غنیمت شمردند و همواره مشغول عبادت بودند، الگویی بسیار مناسب برای ما است که امروز در زمینه بیماری کرونا گرفتار آن هستیم که بیشتر به خداوند متعال تضرع داشته باشیم تا از این طریق هر چه زودتر بلایا و مصیبت ها مرتفع شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: رفتار امام موسی کاظم علیه السلام در زندان موجب تحول انسان هایی بود که در مسیر باطل قرار گرفته بودند؛ در تاریخ آن امام بزرگوار داریم که حاکم وقت زن آوازه خوانی را به محضر حضرت فرستاد تا بتواند ارتباط معنوی امام با خداوند را قطع کند.

وی ادامه داد: اما امام کاظم علیه السلام با حالات معنوی خود موجب تحول آن زن شد و او به سجده افتاد و این مسئله الگوی دیگری است که ما در سخت ترین شرایط نباید هیچ گاه از مسیر حق نا امید شویم.

قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با تأکید بر اینکه سراسر زندگی امام کاظم علیه السلام الگو است، اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در سطح کشور باید به ائمه معصومین علیه السلام و به ویژه امام موسی کاظم علیه السلام توسل داشته باشیم.

این متخصص جامعه شناسی اسلامی در پایان خاطر ابراز کرد: از این امام بزرگوار می خواهیم که در پیشگاه خداوند متعال وساطت و شفاعت کنند تا بیماران این ویروس شفا پیدا کنند و دیگران هم از این بیماری مصون بمانند.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی در پایان خاطر نشان کرد: رعایت توصیه ها و دستورات پزشکی در جای خود محفوظ است که همگان باید به طور کامل آن را رعایت کنند و البته باید از عوامل معنوی و مادی به منظور رفع این بیماری و مشکل استفاده کنیم.

انتهای پیام/م

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true