×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

امان الله علیمرادی گفت: زیارت اربعین پیوستن و همراهی با اباعبدالله علیه السلام  و جهت دادن زندگی به سوی تحقق ارزش ها، آرمان های حسینی و فرهنگ عاشوراست.

حجت الاسلام و المسلمین امان الله علیمرادی در گفتگو با ناب نیوز؛ ضمن عرض تسلیت اربعین سیدالشهدا علیه السلام با تأکید بر اینکه زیارت اربعین، پیوند جان به حسین بن علی علیه السلام است، گفت: این زیارت پیوستن و همراهی با اباعبدالله علیه السلام  و جهت دادن زندگی به سوی تحقق ارزش ها، آرمان های حسینی و فرهنگ عاشوراست.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه زیارت در لغت به معنای تمایل پیدا کردن است، عنوان کرد: زیارت در متون دینی نیز به همین معناست که زائر به طرف مزور، تمایل پیدا می کند؛ تمایلی که با انس روحی و تعظیم و تکریم قلبی همراه خواهد بود.

وی ادامه داد: در متون دینی، به زیارت امام حسین علیه‌السّلام به خصوص زیارت اربعین تاکید شده تا حدی که در روایتی به نقل از حضرت امام صادق علیه السلام از علامات مومن شناخته شده است.

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی تأکید کرد: با زیارت امام حسین علیه السلام، حقایق و ارزش های حسینی، یاد آوری می شود تا جامعه به فراموشی و غفلت از آرمان های حسینی مبتلا نشود و در واقع، انسان زائر با زیارت خود، به فرهنگ ارزش های حسینی متمایل می شود و با جان خود به آن می پیوندد و آرمان زندگی خود، قرار می دهد.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: علمای دین و مؤمنین تأسی به اولیای دین، در همه دوره ها به زیارت اربعین اهتمام داشته و در سال های اخیر، این زیارت یک همایش جهانی حسینی برای حق طلبی و باطل ستیزی شده است.

وی با بیان اینکه زیارت اربعین حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام که از حضرت امام صادق علیه السّلام نقل شده، متذکر این ارزش ها است، تصریح کرد: حرکت دادن و دعوت به قیام لله و باطل ستیزی؛ امام حسین علیه‌السلام در دعوت به حق با سخنرانی، مکاتبه و مواجهه حضوری و هر صورت ممکن برای کسی عذری باقی نگذاشت؛ در زیارت اربعین آمده است: ” فَاَعْذَرَ فىِ الدُّعآءِ وَ مَنَحَ النُّصْحَ .” در فراخوانی به حق جای عذر برای کسی نگذاشت و نصح و خیرخواهی را کامل کرد.

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی ادامه داد: یک نمونه آن در سخنرانی امام حسين علیه‌السلام در صحرای منا در سالهای قبل از حادثه عاشورای ۶۱ هجری خطاب به بزرگان جهان اسلام می فرماید” ثُمَّ أَنْتُمْ أَيَّتُهَا الْعِصَابَةُ عِصَابَةٌ بِالْعِلْمِ‏ مَشْهُورَةٌ وَ بِالْخَيْرِ مَذْكُورَةٌ وَ بِالنَّصِيحَةِ مَعْرُوفَةٌ . سپس شما اى گروه، گروهى كه به علم شهرت داريد، و به نيكى از شما ياد مى‏‌كنند، و به خير خواهى و اندرزگويى شناخته‌‏ايد”.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری بذل و تقدیم جان و همه موجودی به خدا از دیگر ارزش ها دانست و بیان کرد: در زیارت اربعین می خوانیم: “وَبَذَلَ مُهْجَتَهُ فیکَ ” خون قلب خود را در راه خدا بذل کرد. امام علیه‌السلام همراهانی می خواهد که باذل مهجه باشند؛ در هنگام حرکت از مکه به سوی کوفه فرمود:” مَنْ كَانَ فِينَا بَاذِلًا مُهْجَتَهُ- مُوَطِّناً عَلَى لِقَاءِ اللَّهِ نَفْسَهُ- فَلْيَرْحَلْ مَعَنَا فَإِنِّی رَاحِلٌ مُصْبِحاً إِنْ شَاءَ اللَّه‏.”

وی ابراز کرد: نجات جامعه از جهالت، ندانم کاری و حیرت گمراهی از دیگر ارزش های این مسیر است؛ امام حسین علیه‌السلام راه نجات جامعه را در قول و عمل نشان دادند و آن نمایان و برجسته شدن آرمان های اسلامی و اصلاح امور جامعه اسلامی و حاکمیت و اجرای کامل همه ابعاد دین است.

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی با اشاره به بخش پایانی سخنان اباعبدالله علیه السلام در صحرای منا در پیشگاه حق تعالی گفت: مهمترین عبرت این است که فریفته دنیا شدن و عقبا به دنیا فروختن انسان را در مقابله با حق قرار می دهد.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطر نشان کرد: در جریان عاشورا نقطه‌ مقابل امام حسین، کسانی بودند که فریب زندگی، آنها را به خود مشغول و دنیای مادّی، زخارف دنیایی، شهوات و هواهای نفس، از خود بیخودشان کرده بود.

انتهای پیام/م

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true