×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش ناب نیوز؛ در آغازین ماه های شروع به کار یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و با لحاظ نمودن محدودیت های کرونایی پای صحبت های سید حسین صابری فعال فرهنگی و سیاسی استان و یکی از اعضای فعال اصولگرا استان کرمان که خاطرات و نظرات زیادی در خصوص انتخابات ۴۱ ساله پس از پیروزی دارد، نشسته ایم تا از موضوعات مرتبط با انتخابات جویا شویم.

سید حسین صابری با تأکید بر حضور معنادار مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس و آغاز به فعالیت رسمی و قانونی بیش از دو ماه از آن گفت: در ابتدا یادی کنیم از نمایندگان مرحوم استان مرحوم ساوه، حسنی و مهدوی کرمانی نمایندگان اسبق کرمان، مرحوم معتمدی نیا از کهنوج، مرحوم فرخی و زاده سر جیرفتی از جیرفت و شهید نصیری لاری از سیرجان و مرحوم خلیلی از بافت که هر یک از این عزیزان در برهه‌ای از زمان در سنگر مجلس خدمتگزار مردم و منشاء خدماتی بوده اند.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان کرمان تأکید کرد: نمایندگی مجلس شرایط خاص و مسئولیت های بسیار سنگینی در قبال موکلین نه تنها در حوزه انتخابیه خود، بلکه در کل کشور پهناور جمهوری اسلامی ایران و جهان اسلام دارد که رفتن به سمت آن و پذیرش این مسئولیت سنگین و خطیر دل شیر، صبر ایوب و بصیرت مالک اشتر می خواهد.

این فعال سیاسی کرمانی با بیان اینکه نحوه حضور و تبلیغات در دوره های مختلف متفاوت بوده و به مرور زمان دستخوش تغییراتی شده است، عنوان کرد: در دوره‌ای به اتفاق چند تن از دوستان، خدمت بزرگی رسیدیم تا برای آمدن به میدان نامزدی مجلس حضور پیدا کنند؛ ایشان ابتدا قبول نکردند زمانی که خیلی اصرار کردیم؛ اعلام کرد من پولی ندارم، یک قطعه عکس و یک برگ فتوکپی شناسنامه جهت ثبت نام ارائه کرد و گفت این سهم من و بقیه آن به عهده شما و مردم.

رسالت خطیر نماینده، قانون گذاری و نظارت است

وی افزود: به خاطر دارم که نماینده چند دوره از مجلس یکی از حوزه‌های استان در روزهایی که در حوزه انتخابیه حضور داشت در یکی از حجره های مدرسه علمیه شهر مستقر می شد و پذیرا و پاسخگوی مردم و مسئولان بود همچنین  نماینده‌ای را سراغ دارم که در پایان دوره نمایندگی وسیله نقلیه پیکان را که بابت نمایندگی تحویل گرفته و خریده بود( آن زمان رایج بود) به یکی از مدارس علمیه شهر تقدیم کرد.

صابری اظهار کرد: وکیلی را سراغ دارم که به علت مشغله زیاد، تحرک بالا و کسالت همیشه با وسیله نقلیه هیلمن در نقاط مختلف حوزه انتخابیه را سر می زد و رسالت نمایندگی را انجام می داد.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه در آن دوره ها خیلی از دعوا های رایج سیاسی عزل و نصب های امروزی و اختلافات نبود یا بسیار اندک بود، تصریح کرد:  امروز هم نمایندگان سخت مشغول تلاش و انجام وظیفه هستند و گاهاً بنا به دلایلی و شاید هم به منزله انجام وظیفه نظارتی بر امور دارند و دخالت هایی در عزل و نصب ها دارند که شاید لازم نباشد؛ چرا که نماینده را از رسالت خطیر قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون باز می دارد.

هیچ گونه توقع شخصی و حمایتی از نمایندگان نداریم

این فعال سیاسی کرمانی در خصوص اقدامات اتخاذ شده در ایام تبلیغات انتخابات یازدهمین دوره مجلس گفت: ما بر اساس تکلیف در قبال کشور، جامعه، شهدا و با استعانت از خداوند متعال و آرمان‌های امامین انقلاب اسلامی و رهنمودها و ملاک های اعلامی از جانب رهبر معظم انقلاب، قدم‌هایی را در راستای وحدت و همدلی و رسیدن به نامزد واحد در حوزه‌های انتخابیه برداشتیم.

وی ادامه داد: توفیقاتی نیز حاصل شد که امیدواریم نمایندگان محترم در مجلس قوی و انقلابی و با درایت، تیزبینی، بصیرت و حفظ وحدت و همدلی خدمت کنند و تأکیدات مقام معظم رهبری را در چند سخنرانی اخیر ایشان نصب العین خود قرار دهند تا به یاری خداوند هم خود و هم ما شرمنده حضور و توقعات به حق مردم نشویم.

صابری با بیان اینکه محدود تلاشی که ما کردیم وظیفه شرعی و ملی بوده و هیچ توقع مادی، شخصی و حمایتی از نمایندگان نداریم، تصریح کرد:  اما به نیابت از مردم که بر اساس شعارها، طرح ها و برنامه های اعلامی از جانب نامزدهای پیروز میدان به میدان آمدند و با همه سختی ها رأی داده اند معتقدیم که هم اکنون وظیفه نمایندگان است که به ندای مردم پاسخ دهند.

جلسه نشست هم اندیشی در مسیر تحکیم وحدت، همدلی و ارائه خدمت بیشتر به مردم بود

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان کرمان افزود: نمایندگان به شعارهای ایام تبلیغات خود از جمله تقوا، مبارزه با ظلم، تعدی، مظلوم کشی، عدالت‌محوری، درک مشکلات مردم و حل آنها، خدمت بی‌منت به ولی نعمتمان، خدا ترسی و ظلم ستیزی، حفظ اصول اسلامی و حفاظت از ارزش‌های انقلاب اسلامی و آرمان‌ها و دستاوردهای خون شهدا در عرصه قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون عمل کنند تا موجبات خوشحالی ولی فقیه زمان، مردم خوب و خانواده معظم شهدا ایثارگران را فراهم کنند.

این فعال سیاسی کرمانی ابراز کرد: نمایندگان در کارکرد فضای همدلی، وحدت و انسجام را که با خون شهداء و خاصه در این ایام خون پاک، مقدس و حرکت آفرین شهید والامقام شهید حاج قاسم سلیمانی به وجود آمده، حفظ کنند و مانند حاج قاسم قهرمان، گوش به فرمان ولایت بوده و در جهت کسب رضای خداوند در خدمت به مردم بکوشند.

وی با اشاره به برگزاری جلسه اخیر با نمایندگان استان و طرح برخی مطالب از جانب خواص مبنی بر بی تقوایی اظهار کرد: جلسه نشست هم اندیشی در مسیر تحکیم وحدت، همدلی و ارائه خدمت بیشتر و بهتر به مردم بود و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان کرمان هرگز به دنبال طرح گلایه‌ها نبود.

فردی که مسئله بی‌تقوایی را مطرح کرده، باید پاسخگو باشد

صابری ادامه داد: انتظار می‌رفت که کلیه مطالب و گویندگان در همین مسیر حرکت کنند و عملاً ثابت کنند که در روز دوم اسفند ۹۸ رقابت خاتمه یافته و از صبح سوم اسفند رفاقت و همراهی در خدمت به جامعه است و ما تلاش می‌کنیم که این چنین شود اما شاید افرادی برخلاف دستور جلسه و نیاز و ضرورت جامعه مسائلی را مطرح کردند که در شأن جلسه و نمایندگان نبود که باید به موقع و در جای خود ارزیابی شده و پاسخ داده شود.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان کرمان تأکید کرد: فردی که مسئله بی‌تقوایی را مطرح کرده است، خود باید پاسخگو باشد و شما نیز می توانید مطالبه گری کنید؛ اگر به فرض نمونه‌ای را از شخصی به یاد داشته باشند باید با همان فرد در میان بگذارند و اظهار نظر فرد به شورا ارتباطی ندارد.

این فعال سیاسی کرمانی تأکید کرد: شورا اندیشه و حرکت خود را از ابتدا تاکنون و انشاءالله در آینده به قصد قربت خدمت به جامعه و نمایندگان و حفظ وحدت و همدلی بوده و خواهد بود و با آغوش باز مختصر نامهربانی ها را می پذیرد و نادیده می گیرد و اعلام می نماید در هر زمان و مکانی که شایسته باشد، حضور پیدا کرده به اتهامات واهی پاسخ خواهد داد.

اختلاف سلیقه محکوم نیست و تضارب افکار سازنده است

وی افزود: اختلاف سلیقه محکوم نیست و تضارب افکار سازنده است و باید از آن استقبال کرد به ویژه انسان‌های فرهیخته و در جایگاه های خاص و شخصیت های حقوقی؛ من یقین دارم که سوء تفاهمی بیش نیست و به مرور زمان با شفافیت حقیقت روشن می شود.

صابری در خصوص برنامه های آتی خاطر نشان کرد: درک حقیقت و واقعیت، ولایتمداری، خدمت به مردم، ایفای نقش مشورتی و هم‌اندیشی، شناخت مسائل و مشکلات، آسیب ها، فرصت ها و ضعف ها با توانمندی ها بدون دخالت در امور ارائه آن به نمایندگان و مسئولان در قالب چهار کارگروه فرهنگی، اقتصادی، کشاورزی، معدنی و زیربنایی با بهره مندی از انبوه کارشناسان و خبرگان سطح استان از جمله برنامه های مد نظر است.

انتهای پیام/م

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true