×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
false

محمد حسن آصفری گفت: آمریکا نمی تواند جلوی فکر و اندیشه ما را در زمینه هسته ای بگیرد و چنانچه آنان به تعهدات خود در زمینه برجام عمل نکنند ما گام های بزرگی را در راستای استفاده از دانش هسته ای بر خواهیم داشت.

محمد حسن آصفری در گفتگو با ناب نیوز؛ با اشاره به روز ملی فناوری هسته ای گفت: هر کشوری بتواند از این فناوری استفاده کند و توانمند شود علاوه بر درآمد زایی برای کشور، از آلودگی محیط زیست جلوگیری به عمل آورده است.

نائب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ادامه داد: متأسفانه این فناوری در اختیار برخی از کشورهایی همچون رژیم صهیونیستی است که بر علیه بشر در جهت نسل کشی و به منظور تولید بمب های هسته ای استفاده می کنند.

وی ادامه داد: اقدامی که آلمان ها در جنگ تحمیلی علیه ما انجام دادند با استفاده از فناوری هسته ای بود که آن را به عنوان بمب شیمیایی در اختیار رژیم بعثی عراق قرار دادند و بیش از یک صد هزار نفر از مردم و رزمندگان ما را مسموم شیمیایی کردند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران قبل از انقلاب فناوری هسته ای را دنبال می کرد اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی کشورهایی که متعهد به انجام کار در زمینه این فناوری بودند، اقدامات خود را عملیاتی و اجرایی نکردند؛ اما جمهوری اسلامی ایران توانست این فناوری را بومی سازی کند.

آصفری با تأکید بر اینکه فناوری هسته ای از آلودگی محیط زیست جلوگیری می کند، ابراز کرد: با توجه به اینکه منابع انرژی فسیلی که در دنیا وجود دارد، یک روز به اتمام می رسد و از سوی دیگر این منابع انرژی موجب آلودگی محیط زیست نیز خواهند شد؛ باید از فناوری هسته ای به عنوان علم نوین بهره گرفت.

نائب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران برای آنکه به دنیا ثابت کند که به دنبال سلاح هسته ای نیست، پروتکل NPT را پذیرفت تا فعالیت هسته ای در چهارچوب پروتکل باشد؛ اما امروز برخی از کشورها همانند رژیم صهیونیستی که فعالیت های گسترده هسته ای دارند، حاضر نشدند این پروتکل را بپذیرند و در چهارچوب آن فعالیت کنند و کشورهای اروپایی، آمریکا و همچنین سازمان بین المللی انرژی اتمی نیز در این زمینه هیچ اعتراضی ندارند.

وی بیان کرد: از فناوری هست های در زمینه های مختلف تولید برق، سم زدایی محصولات کشاورزی، دامپروری، مسائل پزشکی و … می توان استفاده کرد؛ اما متأسفانه شاهد ایجاد موانع غیر قانونی از سوی کشورهای استکباری علیه جمهوری اسلامی ایران در این خصوص هستیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشورهای استکباری می دانند که جمهوری اسلامی ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست اما به دلیل خصومتی که با ایران اسلامی دارند؛ پرونده هسته ای ایران را به شورای امنیت بردند و ما نیز به دلیل آنکه به دنیا بفهمانیم به دنبال سلاح هسته ای نیستیم حاضر به همکاری با ۵+۱ شدیم.

آصفری گفت: متأسفانه آمریکا و اروپایی ها به موارد مندرج در توافق نامه برجام عمل نکردند و امروز با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی با عنوان «قانون اقدام راهبردی لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران»، دولت را نسبت به تولید اورانیوم مورد نیاز کشور موظف کردیم و مطمئنا چنانچه آمریکا و اروپا حاضر به انجام تعهدات نشوند، ما نسبت به ارتقا توانمندی ها در حوزه هسته ای اقدام خواهیم کرد.

نائب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس خاطر نشان کرد: آمریکا نمی تواند جلوی فکر و اندیشه ما را در زمینه هسته ای بگیرد و چنانچه آنان به تعهدات خود در زمینه برجام عمل نکنند ما گام های بزرگی را در راستای استفاده از دانش هسته ای بر خواهیم داشت.

انتهای پیام/م

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true