×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
false

به گزارش ناب نیوز؛ سید جعفر قنادباشی در گفتگو باخبرنگار ما؛ در خصوص تغییر در آرایش و میزان حضور نیروهای نظامی آمریکا در خلیج فارس به ویژه خروج شماری از جنگنده‌ها و آتش‌بارهای سامانه پدافند موشکی پاتریوت آمریکا از عربستان گفت: آمریکایی ها چند سامانه موشکی پاتریوت از عربستان را به داخل عراق منتقل کرده اند تا بتوانند آسیب پذیری های پایگاه یشان را در این کشور کاهش دهند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه این مسئله نشان می دهد که آمریکایی ها از موقعیت پایگاه های خود در منطقه نگران هستند، تصریح کرد: این موضوع به این معنا است که پایگاه هایی که باید از منافع آمریکایی ها محافظت کند به صورت نقطه ضعف و بسیار پر هزینه تبیین شده است و بنابراین آنها ناگزیر هستند که سامانه هایی را که عربستان هزینه اش را پرداخته است به عراق منتقل کنند.

وی اظهار کرد: این مسئله نشان دهنده آن است که آمریکایی ها توانایی تهیه سامانه جدید را ندارد؛ بنابراین آنچه که در قالب انتقال سامانه پاتریوت از عربستان به عراق صورت می گیرد چیزی جز کوشش آنان به منظور کاهش آسیب پذیری پایگاهیشان نیست.

قنادباشی با تأکید بر اینکه این مسئله اعتراف به ضعف آمریکایی ها و نگرانی آنها از توانمندی جبهه مقاومت است، خاطر نشان کرد: این مسئله نشان می دهد که موقعیت آمریکایی ها در منطقه به رغم داشتن پایگاه های مختلف به خطر افتاده است.

انتهای پیام/م

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true