×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش ناب نیوز؛ اصغر عربی در گفتگو با خبرنگار ما؛ در خصوص آتش سوزی های اخیر در مناطق شمال استان کرمان گفت: بارندگی های سال گذشته و ابتدای سال جاری سبب رشد پوشش گیاهی و علفی منطقه شده و با شروع فصل گرما این پوشش خشک شده است.

سرپرست یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی شمال استان کرمان با اشاره به اینکه اولین گزارش آتش سوزی مربوط به ۱۲ خرداد ماه است، عنوان کرد: آتش سوزی های صورت گرفته مربوط به شهرستان های سیرجان، بردسیر، بم، شهربابک، راور، رابر، بافت و ارزوئیه بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان حریق مربوط در منطقه دهبکری به مساحت ۵۰ هکتار رخ داده است، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تعداد ۱۸ فقره آتش سوزی به میزان ۹۳ هکتار در مناطق شمال استان اتفاق افتاده است.

عربی بیان کرد: یک مورد از علل آتش سوزی برخورد صاعقه با درخت اُرس در ارتفاعات منطقه باغ برج صوغان ارزوئیه گزارش شده که این مورد عامل طبیعی بوده است و در آتش سوزی های دیگر عوامل انسانی دخیل بوده اند که به دلیل سهل انگاری طبیعت گرد و شکارچی موارد دیگر آتش سوزی رخ داده است که آنان آتش روشن کرده و خاموش نکرده اند و این امر موجب سرایت آتش به عرصه ها شده است.

سرپرست یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی شمال استان کرمان در خصوص تمهیدات سازمان به منظور مقابله با آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی اظهار کرد: کلیه نیروهای یگان حفاظت به صورت شبانه روزی در حالت آماده باش هستند و ۲۵ اکیپ گشتی از نیروهای یگان حفاظت به صورت مستمر جهت اطفا حریق در حال فعالیت هستند.

وی افزود: از جمله اقدامات دیگر می توان به تشکیل کارگروه های اطفا حریق در سطح استان و شهرستان ها اشاره داشت که در این زمینه نیز معاونت استانداری مکاتباتی با فرمانداران داشته است که در جهت تشکیل کارگروه ها اهتمام داشته باشند که بر اساس آن تمامی دستگاه های اجرایی مکلف هستند که در زمان آتش سوزی با منابع طبیعی همکاری لازم را داشته باشند.

عربی با بیان اینکه کارگروه یاد شده با برنامه ریزی دستگاه ها را مکلف می کند که در زمان آتش سوزی کدامیک از دستگاه ها با ادوات به منظور کمک به منابع طبیعی حضور پیدا کنند، ابراز کرد: استفاده از آتش بر در مناطقی شناسایی شده از جمله اقدامات دیگری است که از سوی سازمان اتخاذ شده است.

سرپرست یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی شمال استان کرمان توزیع بروشور در ایام تعطیل و پایان هفته در بین گردشگرانی که در سطح عرصه ها حضور پیدا می کنند را از دیگر موارد انجام شده توسط سازمان بیان کرد و گفت: ساماندهی ۴۴ اکیپ از جوامع محلی در مناطق بحرانی از جمله دیگر فعالیت های اتخاذ شده است که گفتنی است اکیپ ها به ادوات مورد نیاز تجهیز شده اند.

وی با اشاره به اینکه آتش سوزی منطقه سوهان ارزوئیه با کمک جوامع محلی اطفاء شد، تصریح کرد: بر اساس فرم آماری بیشترین آتش سوزی های رخ داده در عرصه های منابع طبیعی در تعطیلات و پایان هفته رخ داده است؛ بنابراین از شهروندان خواهشمندیم که با توجه به پوشش گیاهی خشک عرصه ها، از روشن کردن هر گونه آتش در عرصه های منابع طبیعی خودداری کنند.

عربی در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه آتش سوزی با شماره ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی استان کرمان که به صورت شبانه روزی فعالیت می کند، تماس بگیرند.

انتهای پیام/م

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true