×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش ناب نیوز؛ احمد حمزه در گفتگو با خبرنگار ما؛ در خصوص آخرین وضعیت وقوع سیل در شهرستان های جنوبی گفت: پس از وقوع سیل جلسه ستاد بحران با حضور استاندار تشکیل شد و از ساعات ابتدایی این رخداد نیروهای سپاه ثارالله استان، هلال احمر، گروه های خَیر و دیگر نهادهای امدادی حضور پیدا کردند و کمک رسانی به مردم منطقه آغاز شد.

نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیدواریم در روزهای آینده شاهد کمک های بیشتر و بهتر برای به سامان رسیدن مردم باشیم، تصریح کرد: آنچه که هم اکنون برای مردم منطقه بسیار مهم است، جبران خسارات ناشی از سیلاب است.

وی ادامه داد: درآمد مردم منطقه عمدتا کشاورزی و دامداری سنتی است و منبع درآمد دیگری ندارند که متأسفانه در مناطق زهکلوت، سرخ قلعه و کهنوج خسارات شدیدی به بخش کشاورزی، جاده، زیر ساخت های آب، برق و گاز وارد شده است.

حمزه با تأکید بر اینکه لازم است که سرعت بازسازی به اندازه ای باشد که مردم به روال عادی زندگی خود بازگردند و مسیرهای مسدود بازگشایی شود، افزود: خسارات وارده شده به بخش کشاورزی و دامپروری متأسفانه بسیار سنگین است؛ بنابراین جبران این موارد اولین مسئله ای است که مردم منطقه از مسئولان و دولت انتظار دارند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هزینه های کشت و کار در سال گذشته به دلیل بالا رفتن قیمت ها، بسیار سنگین بوده است و می توان گفت تمامی مردم در این منطقه مقروض و بدهکار هستند و چنانچه به آنان کمک نشود آسیب جدی به مردم منطقه وارد خواهد شد.

نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی در زمینه ضرورت تمهیدات ویژه برای شهرستان های جنوب استان عنوان کرد: شرکت سهامی آب منطقه ای باید برای مناطق بالا دست شهرستان های جنوبی استان و در مسیر سیلاب ها یک کار علمی و جامعی را انجام دهد که این امر موجب می شود که بتوانیم سیلاب ها را مهار  و از منطقه شهری و روستایی دور کنیم.

حمزه با بیان اینکه بارندگی در شمال کشور بیشتر از مناطق جنوب استان کرمان صورت می گیرد؛ اما مشکلات و خساراتی همانند استان کرمان برای آن مناطق به وجود نمی آید، تصریح کرد: می توانیم از تجارب مهار بارندگی و سیل در شمال کشور استفاده کنیم.

وی  با تأکید بر اینکه به منظور جلوگیری از تکرار حوادث در سال های آینده باید اقداماتی با استفاده از امکانات استاندارد و به صورت علمی انجام شود، خاطر نشان کرد: کشاورزان و دامداران منطقه بیمه نیستند و در این اتفاقات از صندوق کمک های دولت وجود دارد که در این زمینه استاندار باید این مسئله را منعکس کند و بنده هم به سهم خودم برای جبران خسارات مردم مطقه از محل صندوق کمک های اضطراری و ستاد بحران کشور پیگیری خواهم کرد.

انتهای پیام/م

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true