×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش ناب نیوز؛ محمد حسن قدیری ابیانه در گفتگو با خبرنگار ما؛ با بیان اینکه کسانی که دم از مذاکره با آمریکا می زنند، اصول اولیه دیپلماسی و روابط بین الملل را نمی شناسند، گفت: مطرح کنندگان مذاکره حاضر نیستند از تجربیات گذشته درس بگیرند.

این کارشناس مسائل بین الملل با تأکید بر اینکه مذاکره با آمریکا با دموکرات ها و جمهوری خواهان هیچ فایده ای ندارد، عنوان کرد: اگر برجام هم توسط ترامپ لغو نمی شد؛ برای ما خسارت محض بود؛ چرا که در مقابل تعهدات سنگین ما این توافق نامه هیچ عایده ای جز زیان برای جمهوری اسلامی ایران نداشت.

وی ادامه داد: مهمترین دستاورد این نرمش قهرمانانه این بود که برای مردم آشکار شد که مذاکره با آمریکا هیچ فایده ای ندارد و حتی در دوران اوباما، جان کری بیان کرده بود که آنان نیز قصد زیر پا گذاشتن تعهدات را داشتند.

قدیری ابیانه بیان کرد: یک اصل اساسی و مسجل در روابط بین الملل وجود دارد که اگر کشوری تحت فشار، خواسته های دشمن را بپذیرد نه تنها آن فشارها کم نخواهد شد بلکه افزایش پیدا خواهد کرد؛ چرا که این اهرم فشار کارایی خود را نشان داده است.

این کارشناس مسائل بین الملل تأکید کرد: مذاکره با آمریکا و ترامپ که تمام تعهدات خود را زیر پا گذاشته و دستور ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را داده است؛ نشانه بی کفایتی و نداشتن عقل سلیم پیشنهاد دهندگان مذاکره است.

وی افزود: آمریکا نشان داده است که به هیچ یک از تعهدات بین المللی، مصوبات شورای امنیت پایبند نیست؛ بنابراین با چنین دولت و مقاماتی چگونه می توان مذاکره کرد؛ آمریکایی ها از قبل هم گفته اند که از مذاکرات چه می خواهند؛ معتقدم کسانی که دم از مذاکره با آمریکا می زنند، باید برای همیشه از سیاست خداحافظی کنند.

قدیری ابیانه با بیان اینکه دولت آمریکا با مردم کشور خود نیز با زبان زور صحبت می کند و کسانی که پیشنهاد مذاکره با این دولت را بیان می کنند یا مأمور و یا غافل هستند، خاطر نشان کرد: در مجلس یازدهم اجازه تکرار اشتباه مذاکره با آمریکا داده نمی شود و در برابر این دولت فقط باید رویکرد  مقاومت، تهدید، ضربه در مقابل ضربه اتخاذ شود.

انتهای پیام/م

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true