×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

کسانی که دنبال عزت می گردند عزت را باید در ملک خداوند جستجو کنند؛ از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امیدو  از اردیبهشت ۹۲  در آستانه انتخابات دولت یازدهم قرار بود عزت را به پاسپورت برگردانیم اما متاسفانه عزت را برنگردانده ذلت را برای خود به ارمغان آورد.

 

 

به گزارش ناب نیوز؛ خداوند متعال سرچشمه عزت به معنای واقعی است و دیگر آفریده ها در ذات خود حقیر و ذلیل هستند آنها به خداوند نیازمند و خداوند عزیز مالک تمامی آنهاست و در قرآن نیز آمده است” من کان یرید العزه فلله العزه جمیعا “.

حرف اینجاست کسانی که دنبال عزت می گردند عزت را باید در ملک خداوند جستجو کنند زیرا انسان در پرتو پرستش و تسلیم شدن در برابر او به عزتمندی می رسد. امام علی علیه السلام در این باره فرموده اند” عزیزی که عزتش از غیرخدا باشد ذلیل است” و در جای دیگر پیروی از ائمه هدی را رسول خدا (ص) عامل عزت و سربلندی می داند.

حضرت رسول(ص) هیچگاه از خود ذلت نشان ندادند و از مومنان نیز خواسند به ذلت تن ندهند چرا که هیچ مومنی نباید خود را خوار بشمر. در این زمینه  قرآن کریم میفرماید “ولله العزه و الرسوله و للمومنین ولکن المنافقین لایعلمون ” عزت از آن خدا و رسول او و مومنان است ولی منافقین نمی دانند عزت و سعادت هیچگاه با ولایت کافران و منافقان بدست نمی آید و خداوند هرگونه ولایت کافران و مشرکان را بر مومنان نفی کرده ” ولم یجعل الله الکافرین علی المومنین سبیلا ” و خداوند هرگز برای کافران راهی برای چیرگی بر مومنان ننهاده است.

با این مقدمه خواستم پرده از اتفاقات تلخی بردارم که در پرتو جستجو عزت و سربلندی از کفار دولتمردان ما دنبال می کردند؛ از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امیدو  از اردیبهشت ۹۲  در آستانه انتخابات دولت یازدهم که داد از مذاکره با کدخدا زده شد از فراموش کردن خباثت های جانیان عالم، از اعتماد به شیطان بزرگ، از گوش نکردن به فریادهای عالمانه و حکیمانه امام المسلمین امام خامنه ای که فرمودند” که اگر راه امام را گم کنیم سیلی میخوریم”؛  از اینکه قرار بود عزت را به پاسپورت برگردانیم اما متاسفانه عزت را برنگردانده ذلت را برای خود به ارمغان اورده تا جایی که تردد نماینده جمهوری اسلامی ایران وزیر امورخارجه را محدود به هزار متر )میان مقر سازمان ملل – دفتر نمایندگی ایران در این سازمان – اقامتگاه سفیر ایران در سازمان ملل) شد؛ این درحالی است که دیپلماتهای ایرانی تا شعاع ۲۵ مایلی(۴۰ کیلومتری) سازمان ملل متحد اجازه رفت و آمد داشتند.

از عزت تامین نشده پاسپورت ایرانی می توان به اخراج دیپلمات های ایرانی امثال غلامحسین محمد نیا از اعضا تیم مذاکره کننده ایران، بازداشت دیپلمات ایرانی اسدالله اسدی  در تیر ماه در وین، عدم سوخت رسانی به هواپیمای وزیر امور خارجه کشورمان در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ توسط دولت آلمان اشاره کرد؛ این در حالی است که آقای روحانی در خرداد ۲۹ عنوان کرده بود که  قول می دهم اعتبار و احترام را پاسپورت ایرانی را برگردانم و در جای دیگر نیز گفت ارزش پاسپورت ایرانی علامت نوع رابطه ما با دنیاست.

اگر بخواهیم به طور خلاصه به لیستی از تحقیرهای صورت گرفته علیه جمهوری اسلامی ایران ، عزت ایرانی و احترام به پاسپورت ایرانی برشمریم می توان به فاجعه منا، تعرض پلیس سعودی به دو نوجوان ، تروریست نامیدن نماینده ایران در سازمان ملل، هتک حرمت به زنان ایرانی در فرودگاههای خارجی،  تراشیدن سر معلمان ایرانی در امارات و … اشاره کرد و شاید زمانی که دولت تدبیر و امید، دولت اوباما را با ادب میدید این ذلت ها داشت یک به یک طراحی می شد.

در خصوص مهمترین دلایل قرآنی و روایی این ذلت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. خداوند متعال در سوره نساء آیه ۱۳۲ که می فرماید دوستی کافر به جای دوستی مومن – همانا کسانیکه کافران را به جای مومنان دوست خود برمی گزینند آیا میخواهند از آنان عزت و آبرو بجویند با اینکه همه عزتها از آن خداست؛ نکته مهم اینکه دولت تدبیر و امید مومنان را بی شناسنامه، تندرو، کاسبان تحریم و ترسو قلمداد کرد در حالی که مومنان داد از دشمنی دشمنان اسلام میزدند.
  2. عزت با دوستی کافران؛ خداوند می فرماید هرگز برای کافران راهی برای چیرگی بر مومنان ننهاده است.
  3. عدم یقین به روزی دهندگی خداوند؛ قرآن کریم می فرماید آیا جز خدا آفریدگاری است که شمارا از آسمان و زمین روزی دهد.
  4. سطحی اندیشی و مسامحه کاری؛ عامل دیگر اینکه انسان ساده لوح باشد و در مقابل دشمن کوتاه و هنر در عقب نشینی داشته باشد.
  5. اطاعت از کفار بجای اطاعت از خدا و ولی خدا؛ امام علی علیه السلام فرموده اند” عزیزی که عزتش از غیرخدا باشد ذلیل میشود” .
  6. اعتماد بیش از حد به دشمن و گرفتن ابزارهای عزتمندی و سربلندی از مومنان را در کنار ابزارهای معنوی کسب عزت ابزارهای مادی برای عزت وجود دارد که میتوان به قدرت نظامی، قدرت اقتصادی و قدرت سیاسی اشاره کرد که متاسفانه با تحقیر نامه برجام خیلی از این عزتها را به باد دادیم.

یادداشت از: م.س

انتهای پیام/م

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true