×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

حجت الاسلام و المسلمین رضا کرمی پور کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن عرض تسلیت به مناسب وفات حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه این بانوی گرانقدر از جمله امام زادگانی هستند که مورد احترام اهل بیت علیه السلام بوده اند، گفت: هجرت در اسلام و تمامی ادیان آسمانی مورد اهتمام بوده است و تاریخ اسلام نیز از زمان هجرت پیامبر اکرم(ص) است.

این کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: حضرت معصومه سلام الله علیها طبق فرموده برادر بزرگوارشان از مدینه به مرو هجرت کردند و هجرت ایشان تاریخ ساز شد و می توان گفت مسیر تاریخ اسلام با این هجرت عوض شد و در قرن حاضر وجود حضرت معصومه سلام الله علیها در قم تاریخ را تغییر داده است.

وی بیان کرد: امام صادق علیه السلام در خصوص حضرت معصومه سلام الله علیها می فرمایند” برای ما حرمی است و آن قم است و در آن خانمی از فرزندان من به نام فاطمه دفن خواهد شد، هرکس وی را زیارت کند پاداشش بهشت خواهد بود”.

حجت الاسلام و المسلمین کرمی پور اظهار کرد: اینکه در انقلاب اسلامی ما ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها به عنوان روز دختر نامگذاری شده است این امر بسیار مهم است و این نشان می دهد که این بانوی گرانقدر می توانند الگویی برای تمامی دختران ما باشند.

این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اینکه حضرت معصومه سلام الله علیها در مزان شهادت پدر بزرگوارشان ۱۰ ساله بودند، عنوان کرد: این بانو گرانقدر از جهت علمی پیشرفت بسیار مناسبی کرده بودند چرا که درخانه وحی تربیت شده بودند و اگر امام کاظم علیه السلام در تبعید بودند؛ حضرت معصومه سلام الله علیها تربیت شده برادرشان امام رضا علیه السلام هستند.

وی تصریح کرد: این مسئله نشان می دهد که دختران جامعه ما باید نسبت به علم اهمیت دهند و نسبت به مسائل دینی، شرعی و احکام بانوان اهتمام بورزند؛ همان گونه که مقام معظم رهبری در مباحث گام دوم انقلاب تأکید داشته اند که دانش از جمله ابزار مهم عزت و قدرت است که اگر جامعه ای از علم بالایی برخوردار باشد عزت و قدرت دارد.

حجت الاسلام و المسلمین کرمی پور با تأکید بر اینکه دختران جامعه ما باید خود را شاگردان حضرت معصومه سلام الله علیها  بدانند از این بانوی گرانقدر که کرامات بسیاری در زمینه علم دارند کمک بگیرند.

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه یکی از اهداف دشمنان این است که حجاب بانوان اسلامی ما را زیر سوال ببرد و مقوله حجاب را یک ضد ارزش قلمداد کند، عنوان کرد: این در حالی است که یکی از اسباب قرب الهی پوشش و حجاب است و کسی بخواهد عملش قرب الی الله باشد باید پوشش داشته باشد.

انتهای پیام/م

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true