×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

منصور الهی گفت: هدف اصلی تحریم و فشار، همچنان امید به آغاز مذاکره از جانب ایران است و تا وقتی امید دشمن به مذاکره قطع نشود، تحریم و فشار، “توجیه” خواهد داشت.

منصور الهی در گفتگو با ناب نیوز؛ با بیان اینکه هم اکنون هدف اصلی هر اقدامی از جانب دولت ترامپ انتخاباتی است که باید به پسا انتخابات نیز توجه داشت، گفت:  تحریم‌های جدید، بخشی از یک جعبه ابزار بزرگ‌تر برای وادار کردن ایران به مذاکره، قبل از انتخابات ۱۳ آبان است.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: ترامپ، جهت دادن ایران به سمت مذاکره را یک برگ برنده بزرگ برای خود می‌داند و برغم خط و نشان‌هایی که می‌کشد، جایگزینی برای آن ندارد.

وی بیان کرد: مشخصا تحریم ثانویه باقی مانده بانک‌های ایران، مکملی است برای پیشنهادهای مذاکراتی پشت پرده، که پی‌ در پی به ایران می‌رسد و دولت ترامپ دارد می‌گوید یا این پیشنهادها را بپذیرید یا فشار مرز ندارد.

الهی اظهار کرد: از حیث‌ محاسباتی نکته اساسی این است که پذیرش مذاکره، به معنای تایید سیاست فشار و ‌”هدیه کردن یک نتیجه” به آن خواهد بود و در ایران، این مسئله که “مذاکره سودی ندارد”، به همان میزان مهم است که درک کنیم “طرفی برای مذاکره وجود ندارد” و هیچ کس راست نمی‌گوید.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: هدف پنهان اروپا نگهداشتن ایران در خوف و رجا و مهار آن تا بعد از انتخابات آمریکا و بعد ملحق شدن به دولت بعدی آمریکاست؛ حتی اگر ترامپ برنده باشد.

وی عنوان کرد: دموکرات‌ها در فکر این مسئله هستند که چگونه بازگشت به برجام را گروگان بگیرند تا ایران امتیازهای فرا هسته‌ای بدهد؛ رژیم صهیونیستی، تیم ترامپ و اعراب هم پیمان تل‌آویو هم به مذاکره به عنوان “شتابدهنده براندازی” نگاه می‌کنند.

الهی ابراز کرد: کسی برای معامله و چیزی برای بده بستان وجود ندارد؛ حتی در ایران هم طرفداران مذاکره باور ندارند پای میز بتوان چیزی را حل کرد و آنان در ظاهر می‌گویند باید زمان خرید اما به واقع در اندیشه احیای کالبد بی‌جان برجام و تقویت تقاضای سازش در انتخابات ۱۴۰۰ هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان خاطر نشان کرد: هدف اصلی تحریم و فشار، همچنان امید به آغاز مذاکره از جانب ایران است و تا وقتی امید دشمن به مذاکره قطع نشود، تحریم و فشار، “توجیه” خواهد داشت و به قول دوستان نان تحریم در تنور مذاکره پخته می‌شود.

انتهای پیام/م

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true