×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

کارشناس مسائل سیاسی در خصوص اقدامات مقامات آمریکایی به منظور ایجاد ائتلاف دریایی در خلیج فارس گفت: هدف آمریکایی ها از مطرح کردن این ائتلاف صرفا سوء استفاده و به غارت بردن منابع نفتی منطقه است.

 

به گزارش ناب نیوز؛ محمد حسن آصفری کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار ما؛ با تأکید بر اینکه صداقت در گفتار آمریکایی ها وجود ندارد، گفت: چنانچه این دولت صداقت در گفتارشان داشتند ما این شرایط را با آنان نداشتیم که البته این مسئله مختص به دولت فعلی آمریکا نیست.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران همواره گفتار و کردار دولت آمریکا با ما متفاوت بوده است؛ به گونه ای که از یک سوء سخن از مذاکره با کشورمان را بیان می کنند و از سوی دیگر شاهد پول های بلوکه شده از زمان شاه مخلوع را به نفع خودشان بلوکه کرده اند.

این کارشناس مسائل سیاسی ابراز کرد: آمریکایی ها از یک طرف صحبت از گفتگو و مذاکره می کنند و از سوی دیگر برخورد نامناسبی را با وزیر امور خارجه کشورمان انجام می دهند و او را در سفر به آمریکا محدود می کنند؛ آنان عنوان می کنند که در وسعت ۸۰۰ متر حق تردد ندارد.

آصفری افزود: دولت آمریکا در حالی که سخن از مذاکره با ایران را دارند، تحریم های اقتصادی شدیدی را علیه ما اعمال می کنند؛ همچنین شخصیت های حقیقی و حقوقی جمهوری اسلامی ایران را تحریم می کنند؛ فلذا تا زمانی که آمریکایی ها صداقت نداشته باشد؛ مذاکره با آنها معنی ندارد.

وی با اشاره به اینکه تاز مانی که بدعهدی های دولت آمریکا روشن نشود بر سر چه موضوعی می توان مذاکره کرد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی از مذاکره هراسی ندارد به شرط آنکه مسئله برجام مشخص شود و پول های بلوکه شده ایران بازگردند.

این کارشناس مسائل سیاسی در خصوص اقدامات مقامات آمریکایی به منظور ایجاد ائتلاف دریایی در خلیج فارس عنوان کرد: هدف آمریکایی ها از مطرح کردن این ائتلاف صرفا سوء استفاده و به غارت بردن منابع نفتی منطقه است.

آصفری در پایان خاطر نشان کرد: آمریکایی ها می خواهند با ایجاد مسابقه تسلیحاتی منطقه را نا امن و سلاح های خود را به فروش برسانند؛ این در حالی است که امنیت حوزه خلیج فارس توسط کشورهای این حوزه تأمین خواهد شد.

انتهای پیام/م

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true