×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

حمزه نماینده مردم کهنوج در مجلس گفت: مسئولین اجرایی وظیفه دارند که در مقابل افرادی که می خواهند هنجار شکنی و قانون شکنی کنند و قانون را زیر پای بگذارند به نحو مقتضی در وهله اول آنان را ارشاد کنند و چنانچه نشد با الزام و استفاده از قوانین آنها را ملزم به رعایت قانون کنند.

به گزارش ناب نیوز؛احمد حمزه عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما؛ با بیان اینکه در جوامع بشری ثبات، نظم، امنیت و پیشرفت هر جامعه در گرو حاکمیت قانون در آن جامعه است، گفت: جامعه ما نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی با اشاره به اینکه قوانین که در کشور نوشته می شود به جهت رفاه، آسایش و آرامش مردم است، تصریح کرد: تبیین قوانین به این معنا نیست که صرفا بر کاغذ نوشته شوند؛ می توان گفت منظور قانون گذار از نوشتن و تصویب قوانین این است که توسط مسئولین اجرایی به اجرا گذاشته شود تا به زندگی بهتر در جامعه کمک کنند.

نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: منشأ اصلی قانون در کشور ما بر اساس مبانی شرعی، دینی و ارزش هایی که به خاطر آنها انقلاب کردیم، است؛ فلذا رعایت قوانین از دو بعد در کشور ما الزامی است؛ یکی از آن جهت که وضع و رعایت قانون در هر کشوری الزامی و امری پذیرفته است.

حمزه با اشاره به مطلب فوق افزود: بعد دیگر این است که با توجه به اینکه قوانین در کشور ما منبعث از منابع دینی است؛ بنابراین این مسئله افراد جامعه دینی را ملزم به احترام و رعایت می کند.

وی با بیان اینکه برخی در جوامع  قوانین را زیر پای می گذارند و جامعه ما نیز از این قاعده مستثنی نیست، اظهار کرد: مسئولین اجرایی وظیفه دارند که در مقابل افرادی که می خواهند هنجار شکنی و قانون شکنی کنند و قانون را زیر پای بگذارند به نحو مقتضی در وهله اول آنان را ارشاد کنند و چنانچه نشد با الزام و استفاده از قوانین آنها را ملزم به رعایت قانون کنند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به سخنان فرمانده ناجا در جمع ائمه جمعه سراسر کشور در برخورد با قناون و هنجار شکنان در پاسخ به این سوال که آیا در موضع حمایت از ناجا قرار خواهید گرفت، خاطر نشان کرد: به طور کامل وظیفه مان است؛ بنابراین ما (نمایندگان) به عنوان قانون گذار از نیروی انتظامی و کسانی که باید قوانین را اجرا کنند به طور کامل حمایت خواهیم کرد.

انتهای پیام/م

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true