×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

اکرم رنجبر گفت: مجموعه های فرهنگی باید آثار مخرب بد حجابی در نظام خانواده را تبیین کنند تا از فروپاشی خانواده ها جلوگیری شود و افراد در جامعه زندگی استوار و با دوامی را داشته باشند.

به گزارش ناب نیوز؛ اکرم رنجبر در گفتگو با خبرنگار ما؛ ضمن گرامیداشت هفته عفاف و حجاب با بیان اینکه امروز ما به بد حجابی به عنوان یک بیماری نگاه می کنیم، گفت: اگر چه این بیماری ناخواسته است؛ اما اگر درمان نشود، پیامدهایی را به دنبال خواهد داشت که اولین آن فروپاشی نظام خانواده است.
مسئول بسیج سازمان جامعه زنان استان کرمان تأکید کرد: قطعا مجموعه های فرهنگی باید آثار مخرب بد حجابی در نظام خانواده را تبیین کنند تا از فروپاشی خانواده ها جلوگیری شود و افراد در جامعه زندگی استوار و با دوامی را داشته باشند.
وی با بیان اینکه آسیب دیگر بد حجابی، بیمار شدن نظام اجتماعی، اداری و کاری است، عنوان کرد: زمانی در محیطی می بینیم که حدود الهی رعایت شده است، قطعا اذهان به سمت انجام کار بهتر سوق پیدا می کنند؛ در حالی که اگر در محل مراجعه فردی بد حجاب حضور داشته باشد، قبل از آن، وضعیت ظاهری فرد متوجه ذهن بد مخاطب می شود؛ بنابراین موارد مختلف عفاف و حجاب را باید تبیین کنیم.
رنجبر با اشاره به اینکه با بد حجابی، جو گناه در جامعه رقم می خورد که نتیجه آن دور شدن از رحمت الهی است، اظهار کرد: در روایات ائمه معصومین علیه السلام، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و آیات قرآن کریم به مسئله حدود الهی در جامعه تأکید شده است.
مسئول بسیج سازمان جامعه زنان استان کرمان ضمن بیان اینکه بد حجابی جامعه امروز نشانه عنادِ جامعه، بانوان و مردان نیست، ابراز کرد: متأسفانه مراکز آموزشی و نهادهای فرهنگی ما از منظر آیات و روایات نتوانسته اند، عفاف و حجاب را برای جامعه تبیین کنند و گرنه مردم ما نسبت به سایر آموزه های دینی اعتقاد راسخ دارند و از جان و مال خود برای تحقق ارزش های الهی وقت می گذارند.
وی با تأکید بر اینکه چنانچه موضوع عفاف و حجاب از منظر آیات الهی به خوب مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد، قطعا جوانان ما این مهم را رعایت خواهند کرد، گفت: امروز به بد حجابی به عنوان بیماری نگاه می کنیم که این بیماری اگرچه ناخواسته است؛ اما برای درمان و پرهیز از آن باید کار شود؛ به منظور مقوله درمان باید با ترویج آموزه های دینی اقدام کرد که متأسفانه سیستم آموزشی کمتر این مهم را مورد توجه قرار داده و می توان گفت حلقه مفقوده است.
رنجبر ادامه داد: در مقوله پرهیز باید گفت که ما خواهان جامعه ای سرزنده، با نشاط، همراه با پیشرفت های علمی و اخلاقی هستیم و همه این موارد منجر به ایجاد خانواده صالح می شود.
مسئول بسیج سازمان جامعه زنان استان کرمان بیان کرد: نیروی انتظامی باید در عرصه بدحجابی با افرادی که از روی عناد این کار را انجام می دهند، در ابتدا با استفاده از تذکر لسانی و در مرحله دیگر چنانچه مجددا این کار انجام شد، برخورد قانونی داشته باشند و البته رسانه های ملی و بومی باید در این زمینه فعالیت کنند.
وی در خصوص اهم برنامه های سازمان بسیج جامعه زنان استان کرمان در این هفته گفت: نصب بنر بر سر در ادارات، حوزه و پایگاه به مناسبت هفته عفاف و حجاب انجام شده است.
مسئول بسیج سازمان جامعه زنان استان کرمان با اشاره به ساخت کلیپ، موشن گرافی و عکس نوشت متناسب با موضوع عفاف و حجاب ابراز کرد: از دیگر فعالیت ها می توان به برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و تریبون های آزاد در طول این هفته اشاره داشت.
وی برگزاری ختم قرآن و صلوات هدیه به شهدای واقعه گوهر شاد و ۷ هزار زن شهید را از دیگر اقدامات در هفته عفاف و حجاب دانست و بیان کرد: برگزاری نشست و کارگاه، تجلیل از بانوان محجبه ادارات، تجلیل از بانوان محجبه سطح شهر با تقدیم شاخه گل را از دیگر اقدامات در حال انجام در طول این هفته انجام می شود.
رنجبر اظهار کرد: برگزاری مسابقات نقاشی با موضوع عفاف و حجاب، بر پایی غرفه های پاسخ گویی به سوالات و شبهات عفاف و حجاب، بر پایی ایستگاه های صلواتی و اهدا بسته های فرهنگی از دیگر فعالیت هایی است که در طول این هفته انجام شده و می شود.
مسئول بسیج سازمان جامعه زنان استان کرمان در پایان خاطر نشان کرد: برگزاری مسابقه کتاب خوانی از کتاب فرهنگ برهنگی و برهنگی فرهنگی، برگزاری رزمایش و ویبینار با حضور اساتید حوزه زن و خانواده با موضوع عفاف و حجاب و همچنین برگزاری جلسه با ستاد احیا امر به معروف، نیروی انتظامی و اطلاعات پیرامون وضع موجود از دیگر فعالیت های انجام شده است.
انتهای پیام/م

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true