×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش ناب نیوز، به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهربابک، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی امروز در شورای اداری شهرستان شهربابک اظهار داشت: نخستین ویژگی که شهرستان شهربابک را شهره آفاق کرده، ویژگی خاص تاریخی این خطه است و هیچ منطقه‌ای از لحاظ تاریخی شهرت پیدا نمی‌کند مگر اینکه دارای ظرفیت‌ها و استعدادهای شاخص و نیروی انسانی تاثیرگذار و فعال در تاریخ باشد.

وی افزود: شاخصه دوم شهرستان شهربابک، جایگاه اقتصادی این شهرستان در استان و کشور است و وجود معادن مختلف کشف شده و ذخایر کشف نشده، این منطقه را در کشور متمایز کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به موقعیت استراتژیک شهرستان شهربابک به عنوان نقطه اتصال سه استان پهناور کرمان، یزد و فارس اظهار داشت: این موقعیت جغرافیایی، ظرفیت ویژه‌ای را در جهت توسعه اقتصادی و اجتماعی شهرستان شهربابک ایجاد کرده است.

وی وجود سه محور اصلی را در توسعه و پیشرفت هر منطقه و شهر ضروری عنوان کرد و گفت: وجود طرح توسعه، ابزار، هزینه و وسایل لازم برای ایجاد توسعه و همچنین بهره‌بردن از نیروی کاردان، ماهر و قوی در این راه جزو اصول لازم برای پیشرفت است که خوشبختانه شهرستان شهربابک نیروی انسانی قابل توجهی در تمام عرصه‌ها و حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارا است.

علیدادی سلیمانی ادامه داد: از شهرستان شهربابک می‌توان به عنوان معدن مغزها نام برد زیرا دارای انسان‌هایی با ضریب هوشی بالا است که به عنوان بزرگ‌ترین امتیاز این شهرستان شناخته می‌شود و به همین دلیل مردم این منطقه همیشه و در همه عرصه‌ها جزو افتخار آفرینان بوده و هستند.

وی از وجود تیپ و گردان رزمندگان شهربابکی در لشکر ۴۱ ثارالله به عنوان تابلوی برجسته‌ای از مجاهدت، کارآمدی، اخلاص و شجاعت مردم شهربابک یاد کرد و سردار حسین معروفی را به عنوان یکی از شهربابکی‌هایی که در عرصه فرهنگی، اجتماعی و اجرایی مخلصانه، جهادی و با قدرت در حال خدمت به مردم است را، نمونه‌ای از این شخصیت‌های متمایز و تاثیرگذار دانست.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با توصیه به مسئولان شهرستان به همدردی، همکاری و هماهنگی در کارها، اظهار داشت: همدردی عامل جلوگیری از ایجاد فاصله بالای طبقاتی در جامعه می‌شود و هیچ فردی در شهرستان شهربابک با این جایگاه اقتصادی و توسعه روز افزون نباید دچار فقر و نداری باشد.

وی همکاری را مانعی برای جلوگیری از پیشرفت تک ‌عدی و لازمه توسعه موازی در تمام عرصه‌ها عنوان کرد و گفت: اصل هماهنگی به عنوان مهم‌ترین اصل و جهت دهنده به دو اصل همدردی و همکاری باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد تا با ایجاد وحدت و همراهی، مسیر توسعه و پیشرفت به درستی طی شود.

علیدادی سلیمانی با قدردانی از حجت‌الاسلام انصاری امام جمعه ایثارگر و کوشا و همچنین فرماندار ساعی شهرستان شهربابک، از مسئولان و مردم شهربابک خواست تا برای حفظ این نام بلند آوازه، تاریخ پربار و جایگاه شاخص این خطه سه اصل همدردی، همکاری و هماهنگی را جدی بگیرند تا از درون آن وحدت، همدلی و همراهی به عنوان پشتوانه محکمی در حفظ داشته‌ها و توسعه روز افزون این شهرستان برون آید.

جشن پایان بیکاری در شهرستان شهربابک

قاسم شمسی فرماندار شهربابک نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شهرستان شهربابک با بیش از ۱۲۰ معدن و ۳۹ ماده معدنی و با در اختیار داشتن ۱۰ درصد از معادن مس کشور به عنوان یکی از شهرهای صنعتی استان کرمان و کشور به‌شمار می‌رود اظهار داشت: اهمیت این شهرستان با قرار گرفتن در شاهراه ارتباطی تهران – بندرعباس به عنوان یک شهر استراتژیک شاخص‌تر شده است.

فرماندار شهربابک تصریح کرد: حدود یک سوم از جمعیت این شهرستان در بخش صنعتی و در حدود ۵۰ درصد از جمعیت شهرستان نیز در بخش کشاورزی و دامداری مشغول به‌کار هستند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true