×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: طی ماه های گذشته عملا ثابت شد که اروپایی ها هیچ اقدامی را نمی توانند انجام دهند و سخنانی که بیان می کنند صرفا بر اساس تلف کردن وقت است.

 

به گزارش ناب نیوز؛ ابوالفضل حسن بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما؛ با اشاره به ارائه طرح فرا برجامی فرانسه به منظور نجات و حفظ برجام گفت: تاریخ نشان می دهد که اروپایی ها همواره تحت سلطه آمریکایی ها هستند و هیچ اراده ای از خود ندارند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اروپایی ها به شدت نگران هستند که جمهوری اسلامی ایران از برجام خارج شود؛ فلذا آنان تحت عناوین مختلف و اعزام مقامات و مسئولان اروپایی تلاش به وقت کشی دارند تا زمان طلایی را از جمهوری اسلامی ایران بگیرند.

حسن بیگی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره حسن نیست خود را ثابت کرده است، تصریح کرد: ایران اسلامی اعلام کرده که اگر اروپایی ها بتوانند منافع توافق برجام را تأمین کنند و نگذارند رئیس جمهور آمریکا بیش از این در حق ملت ایران جفا کند آمادگی همکاری دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: طی ماه های گذشته عملا ثابت شد که اروپایی ها هیچ اقدامی را نمی توانند انجام دهند و سخنانی که بیان می کنند صرفا بر اساس تلف کردن وقت است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با قدرت تصمیمات خود را در زمینه خروج گام به گام از برجام اعلام کرده است، ابراز کرد: بر اساس اعلام مقامات کشورمان ایران اسلامی از برجام گام به گام خارج خواهد شد تا به نقطه ای برسیم که قبل از برجام بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران مُر قوانین بین المللی را اجرا می کند، عنوان کرد: بنابراین هیچ تردیدی نیست که جمهوری اسلامی ایران مسیر خود را خواهد رفت و گام های خود را بر مبنای توافق نامه برجام بر خواهد داشت.

حسن بیگی بیان کرد: اقدامات اخیر فرانسه به منظور حفظ برجام به چند دلیل است؛ هم اکنون شرایطی در شمال سوریه به وجود آمده است که این منطقه در اختیار ارتش سوریه قرار خواهد گرفت و لذا تروریست ها از این منطقه خارج خواهند شد؛ با توجه به اینکه این افراد اکثرا اروپایی هستند زمانی که به کشورشان بازگردند قطعا نا امنی های زیادی در اروپا به وجود خواهد آمد.

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای افزود: نکته دیگر آنکه پیش بینی اروپا بر این است که ترامپ در انتخابات آتی آمریکا رأی نخواهد آورد بنابراین آنان به دنبال خرید زمان هستند تا بتوانند فردی را پیدا کنند که با اروپا به تفاهم برسد و در برجام باقی بماند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اروپایی ها می دانند که اگر جمهوری اسلامی ایران گام های بعدی را بردارد در آینده قابل بازگشت نیست و همچنین شرایط بین المللی به گونه ای است که امکان ندارد که آمریکا و اروپا بخواهد ایران را در قالب سازمان ملل و زیر فصل هشت تحریم کند.

وی با بیان اینکه اروپایی ها نگران هستند که دنیا تک قطبی به دنیا چند قطبی تبدیل می شود، اظهار کرد: شاهد هستیم که شانگهای حرکت خود را سرعت داده است و قرار دادهایی در جنوب شرق آسیا نوشته است به گونه ای که این امر موجب افول قدرت آمریکا خواهد شد.

حسن بیگی ادامه داد: در این شرایط اروپا نمی تواند از فرصت ها بهره ببرد و لذا تلاششان بر این است که به هر شکلی که شده جمهوری اسلامی ایران در برجام باقی بماند تا اروپا بقای خود را در منطقه داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران فریب نخواهد خورد، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران تحت هیچ شرایطی زیر بار این اقدامات نرفته و نمی رود و باید گفت که طرح های جدید اروپا و فرانسه طرح فریب است.

انتهای پیام/م

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true