×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

منصور الهی گفت: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در کمال مبارزه سخت، نرم افزاری بود که اندیشه مبارزه و فرهنگ مقاومت را در منطقه و جهان اسلام تعمیم بخشید و به اسم رمز مقاومت و بیداری تبدیل شد.

به گزارش ناب نیوز؛ منصور الهی در گفتگو با خبرنگار ما؛ با تأکید بر اینکه شعار مکتب شهید سلیمانی در حقیقت عمل به مرام امام خمینی(ره) است، گفت: در این مکتب قدرت طلبی، دنیا پرستی و منیت جایی ندارد و برای حفظ مکتب زمانی قدرت وشجاعت جسمی و توان عملیات سخت افزاری لازم است و گاهی تربیت یافتگان مکتب امام راحل با رفتار اخلاق مدار و انسانی به دنبال حفظ مکتب هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه سردار شهید سلیمانی آنگونه که مقام معظم رهبری می فرمایند”شهید سلیمانی نرم افزار مقاومت و الگوی مبارزه را در میان ملت های اسلامی رایج کرد”، ادامه داد: قدرت نرم؛ تفوق و برتری بی سروصدا و کم هرینه ای است که ناظر بر نظام ترجیحات یک جامعه علیه رقیبان و دشمنان است که کشورهای صاحب ایدئولوژی و قدرت در قرن اخیر از آن برای پیشبرد اهداف و رسیدن به آرمان ها بهره می برند.

وی بیان کرد: هر جامعه ای برای حفظ انسجام و اقتدار پایدار، به مولفه های نرمی همچون علم، فرهنگ و دیپلماسی نیازمند است که این قدرت و مولفه ها جهت پیاده سازی و تعمیم اجتماعی است.

الهی گزاره های خبری و متون راهبردی را به عنوان مولفه جهت پیاده سازی اجتماعی دانست و عنوان کرد: این بخش شامل فضاسازی و موقعیت آفرینی از طریق اخبار و استفاده از ظرفیت بنگاه های خبری است که غالباً اثری کوتاه مدت داشته و درصدد مدیریت فضای حال و موقعیت کنونی است و غول رسانه ای و تمامی خبرگزاری های داخلی و خارجی در این راستا در تلاشند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصویرسازی و جذابیت بصری را دیگر مولفه دانست و ابراز کرد: این بخش ناظر بر فرهنگ‌سازی بوده و مأموریتی میان مدت در راستای جامعه سازی برایش تعریف شده و حفظ انسجام سیستمی و جلوگیری از آنارشیسم اجتماعی کارویژه آن محسوب می شود.

وی افزود: هالیوود و بنگاه های سینمایی و سازمان های صدا و سیما در هرکشوری با گره خوردن به هنر و جذابیت های دراماتیک چنین رسالتی در راستای حفظ و ارتقای جوامع دارند.

الهی از اسطوره سازی یا شخصیت های الگو به عنوان مولفه دیگر یاد کرد و گفت: این مورد به لحاظ اهمیت و ارتباط با واقعیت یک ایدئولوژی حائز امتیاز برجسته و ویژه ای است؛ جامعه ای که شخصیت الگو و اسطوره ای یا حتی کاریزما برای سبک زندگی مردمش تدارک ببیند، به لحاظ قدرت نرم در اوج اقتدار و تاب آوری قرار خواهد داشت.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به مطلب فوق تصریح کرد: این عنصر برخلاف دو سطح قبلی، محکی و مابه ازاء عینی و واقعی دارد و جذابیت و تاثیرگذاری اش محسوس بوده و عمق استراتژیک دارد؛ بنابراین با این توضیحات این مقوله برای بلندمدت یک سیستم نعمت بسیار بزرگی است که رسالت آن نه موقعیت سازی کوتاه مدت و نه فرهنگ سازی میان مدت بلکه امری فراتر به نام تاریخ سازی است.

وی تأکید کرد: قدرت نرم انقلاب اسلامی ایران و مزیت رقابتی آن نسبت به غرب و شرق، شهدایی است که چون یک گلدکوئیست مقدس و کارخانه انسان سازی، تربیت و کادرسازی در تمامی سطوح کودک تا بزرگسال جامعه خصوصا نسل نوجوان و جوان را به ارمغان آوردند.

الهی با اشاره به مطلب فوق ابراز کرد: در راس این شهدا، حاج قاسم سلیمانی، شخصیت نظام را قبل و بعد از شهادت خود به رخ دنیا کشید و قدرت نرمی بود که بعد از شهادت، آزادتر شد و قفس برساخته و پوشالی آمریکایی را در ذهن مردم و قلب منطقه شکست و تحقیر کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان خاطر نشان کرد: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در کمال مبارزه سخت، نرم افزاری بود که اندیشه مبارزه و فرهنگ مقاومت را در منطقه و جهان اسلام تعمیم بخشید و به اسم رمز مقاومت و بیداری تبدیل شد.

انتهای پیام/م

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true