×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش ناب نیوز؛ حجت الاسلام و المسلمین علی عربپور ظهر امروز در جمع اساتید بسیجی کرمان در محل گلزار شهدا ضمن گرامی داشت سالروز شهادت شهید چمران و روز بسیج اساتید گفت: امروز در این محل به منظور تجدید میثاق با شهدا حضور پیدا کرده ایم که امیدواریم شهدا ما را مورد توجه قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: حضرت امیر المومنین علی علیه السلام در نهج البلاغه در وصف مالک اشتر فرموده اند” او برای من آن چنان بود که من برای رسول خدا (ص) بودم”؛ این مقام و منزلت، وجه و عمق اخلاص و وفاداری مالک را به ساحت امام علی علیه السلام و ولایت نشان می دهد.

وی بیان کرد: امیر المومنین در بخش دیگری از سخنان خود نیز بیان کرده اند “بدانید که مالک بن حارث، روزگار خود را به پایان برد و به پیمان خویش وفا کرد و به دیدار پرورگارش شتافت. خدا مالک را بیامرزد، اگر کوه مى‌بود، قله‌اى دست نیافتنى و دور و بلند مى‌نمود و اگر سنگ مى‌بود، صخره‌اى سخت جلوه می‌کرد؛ آفرین بر مالک! مالک که بود؟! آیا زنان، مانند مالک را مى‌زایند؟ آیا در روزگار ما چون مالک هست!” .

حجت الاسلام و المسلمین عربپور با اشاره به مطلب فوق اظهار کرد: موارد عنوان شده توسط امام علی علیه السلام، صفاتی است که مردان خدا و کسانی که در خط مستقیم ولایت حرکت می کنند، است که نمونه بارز این صفات را می توان در شهید چمران و به طور خاص در سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مشاهده کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان افزود: می توان گفت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، مالک اشتر زمان خود بود و در ولایت مداری تسلیم ولی امر عصر خود غیبت بود.

وی تصریح کرد: آنچه که سردار سپهبد شهید سلیمانی بر آن تأکید داشتند و در این زمینه سالم ماندند، فطرت پاک و اکسیر ناب درون بود که ایشان به خوبی توانستند از این عطیه الهی پاسداری کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عربپور اطاعت از خدا و رسول خدا را از دیگر ویژگی های مکتب سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی دانست و بیان کرد: در وصیت نامه ایشان نیز مشاهده می کنیم که سردار سلیمانی بر عدم عدول از ولایت فقیه را تأکید می کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی بر معاش معاد تأکید داشت، عنوان کرد: سردار شهید سلیمانی در راستای انجام فعالیت های جهادی آسایش و آرامش خود را هزینه کرد و برای پیروزی انقلاب اسلامی به جایگاه خود تمام هم و غمشان، اعتلای حق در اقصی نقاط عالم بود.

وی شهرت گریزی را از دیگر ویژگی های مکتب سردار سپهبد شهید سلیمانی دانست و اظهار کرد: حاج قاسم مستضعف نواز بود؛ ایشان هر کجا متوجه می شد فقیر و بچه یتیمی است؛ آرام و قرار نداشت.

حجت الاسلام و المسلمین عربپور بیان کرد: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به تمام معنا در همه عرصه ها فعال بود و انصاف مداری از دیگر ویژگی های ایشان بود که به کسی اجحاف نمی کرد و بر اساس تکلیف عمل می کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان شکست سیاست زدگی را از دیگر ویژگی های سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی بیان کرد و گفت: ایشان نسبت به همه دارای رأفت و عطوفت خاصی بود.

وی با تأکید بر اینکه سردار شهید سلیمانی استکبار ستیز بود و در مواجه با دشمنان اشدا علی الکفار بود و کوتاه نمی آمد، خاطر نشان کرد: از دیگر ویژگی های ایشان می توان به عدالت محور بودن و شجاعت اشاره داشت که در مقابل حق از کسی ترس به دل نداشت.

انتهای پیام/م

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true