×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش ناب نیوز؛ عباس پرداختی در گفتگو با خبرنگار ما؛ با بیان اینکه از ۶۴ دانشگاه علوم پزشکی در کشور، ده دانشگاه دارای تیپ یک هستند که خوسبختانه دانشگاه علوم پزشکی کرمان جزو دسته دانشگاه ها است، گفت: در زمینه بیماری کووید ما بیشتر در حوزه پژوهش فعالیت داشتیم و از پنج محور تحقیقات در حوزه کرونا، در دو محور در سطح کشور رتبه اول و در یک محور رتبه سوم را کسب کردیم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: در مباحث فناورانه مانند کیت های تشخیصی کرونا، یکی از دانشگاه هایی بودیم که پیش از بقیه به این مسئله روی آورده، تحقیقات را انجام دادیم و توانستیم در این زمینه رتبه کسب کنیم و مجوز لازم را از وزرات بهداشت دریافت کنیم.

وی ابراز کرد: برترین مقاله بین المللی مرتبط با حوزه کرونا از دانشگاه علوم پزشکی کرمان، مرکز تحقیقات HIV بوده است که در این زمینه نیز توانستیم رتبه اول را کسب کنیم و در بحث نوآوری و زیر ساخت های حوزه کرونا، بزرگترین بانک اطلاعاتی این حوزه را به همت مجموعه اطلاع رسانی و کتابداری دانشگاه علوم پزشکی کرمان جمع آوری کرده ایم.

پرداختی بیان کرد: اوایل شیوع بیماری کرونا حدود سه ماه در دانشکده دارو سازی به همت دانشجویان این عرصه، محلول های ضدعفونی کننده و ژل دست که در آن زمان از لحاظ بین المللی و تحریم ها تحت فشار بودیم، اقدام به تولید کردیم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد: برای ساخت وسیله ای به نام سی پَپ، کمپانی بنز با همکاری دانشگاه لندن اعلام جهانی کرد که کسانی که می توانند این قطعه را بسازند، سابقه و رزومه علمی و فناورانه خود ارسال کنند که از کرمان یکی از شرکت های مستقر در مرکز رشد به این مهم نائل شد و مورد تأیید شرکت بنز و دانشگاه لندن قرار گرفت؛ این مسئله جزو موارد بین المللی است که برای ما افتخارآفرین است.

وی با بیان اینکه پالایشگاه پلاسما، یکی از موضوعاتی است که بشدت پیگیر هستم که به سرانجام برسد، عنوان کرد: سالانه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان گردش مالی محصولاتی است که در حوزه خون و پلاسما از کشور آلمان وارد می شود؛ به این صورت که پلاسمای ایرانی ها به صورت سالم به کشور آلمان ارسال می شود و چهار محصول از آن تهیه می شود و با گردش مالی بالایی که عنوان شد به کشور بر می گردد.

پرداختی تصریح کرد: ایجاد پالایشگاه پلاسما در سال ۱۳۹۵ شروع و دستگاه هایی در این زمینه خریداری شد؛ همچنین فضا مربوطه مشخص شد و از ۱۵ هزار متر مربع اتاق تمیزی که قرار بود ساخته شود، ۵ هزار متر آن بتن ریزی شده اما به دلیل مسائل انتقال دستگاه ها و تحریم ها، با مشکل رو به رو هستیم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان تأکید کرد: این پروژه به همت سازمان مدیریت و برنامه ریزی، استانداری و دانشگاه علوم پزشکی به نام کرمان ثبت شده است.

وی در خصوص دیگر اقدامات انجام شده اظهار کرد: محصولاتی را برای ریزش مو، درمان سالک، درمان آکنه، روشن کننده پوست و بی حسن کردن داخل دهان برای بیمارانی که پرتو درمانی شده اند تولید کرده ایم که امیدواریم این محصولات مجوز تولید انبوه را بگیرند.

پرداختی ادامه داد: در مورد محصول درمان سالک مواردی از بیماران را داشتیم که بسیار شدید درگیر این بیماری بوده اند؛ یک بیمار پنج ساله از جیرفت آمده بود که تقریبا ۵۰ درصد بدن این کودک درگیر بیماری سالک بود که با استفاده از داروی تولیدی او را کامل درمان کردیم و این مورد، از جمله مواردی است که خاطره ای خوش را برای ما ماندگار کرده است و امیدواریم در زمینه کار تخصصی بتوانیم خدمات بیشتری را به جامعه ارائه دهیم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به فعالیت بسیاری از کرمانی ها در عرصه های مهم خاطر نشان کرد: بهتر است بیشتر به مباحث شهر و استان کرمان بپردازیم تا از استعدادهای ذاتی که در این استان وجود دارد، بتوانیم استفاده کنیم؛ چرا که امروزه کرمان را بیشتر با معادن، کشاورزی و قطب گردشگری می شناسند و در زمینه اقتصاد سلامت شناخته شده نیست.

انتهای پیام/م

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true