×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

خواهر شهید باهنر گفت: برادرم در زمان طاغوت با نفوذ در بخش آموزش و پرورش و تدوین کتاب های تعلیمات دینی تلاش برای ساخت جامعه انقلابی داشت همچنین ایشان افشاگری هایی را با سخنرانی در مراکز دانشگاهی و مساجد علیه طاغوت انجام می دادند که این فعالیت ها چندین بار منجر به دستگیری شهید باهنر شد.     به گزارش ناب نیوز؛ مخدره باهنر در گفتگو با خبرنگار ما؛ ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای دولت رجائی و باهنر گفت: خانواده ای متشکل از ۹ خواهر و برادر بودیم که شهید محمد جواد باهنر فرزند دوم و من فرزند اخر خانواده بودم. وی بیان کرد: از جمله خصوصیات بارز شخصیتی و اخلاقی شهید باهنر می توان به پر کاری، کم ادعایی، ولایت پذیری و اعتقاد به خرد جمعی ایشان اشاره داشت. شهید باهنر با تدوین کتب درسی به دنبال تحقق جامعه انقلابی بود خواهر شهید باهنر در خصوص فعالیت های این شهید بزرگوار در دوران رژیم پهلوی اظهار کرد: برادرم در آن زمان با نفوذ در بخش آموزش و پرورش و تدوین کتاب های تعلیمات دینی تلاش برای ساخت جامعه انقلابی داشت همچنین ایشان افشاگری هایی را با سخنرانی در مراکز دانشگاهی و مساجد علیه طاغوت انجام می دادند که این فعالیت ها چندین بار منجر به دستگیری شهید باهنر شد. وی اذعان کرد: شهید باهنر فعالیت های انقلابی خود را از سال ۱۳۳۷ آغاز کرد و می توان گفت از اولین دستگیر شدگان آن زمان بود؛ زمانی که موضوع کاپیتولاسیون مطرح شد ، امام به طلاب دستور دادند زمانی که در ایام محرم به شهرها دعوت می شوند، تا پنجم و ششم محرم حرف های عادی و عزاداری را مطرح کنند و نزدیک عاشورا، پس از جمع شدن مردم، درخصوص استکبارستیزی و کاپیتولاسیون صحبت کنند. مخدره باهنر افزود: شهید باهنر در آن ایام به همدان رفته بود و مطابق دستور امام راحل، روز هفتم چنین مسائلی را مطرح کرد که موجب شد ماموران برای دستگیری وی اقدام کنند که در آن زمان مردم اطراف شهید را گرفته و با لباس مبدل از مجلس خارج کردند؛ ماموران گمان کردند شهید باهنر از همدان خارج شده است. هشتم و نهم محرم اعلام کردند فرد دیگری جای ایشان برای سخنرانی می رود که این شخص همان شهید باهنر اما با کت و شلوار و لباس مبدل بود که سخنرانی خود را ادامه داد. تروریست نفوذی همچنان آزاد است مخدره باهنر با تأکید بر اینکه در سال ۶۰ نفوذ منافقین در دستگاه ها منجر به ترور شخصیت ها می شد، ابراز کرد: عامل نفوذی منافقین فردی به نام کشمیری، مسئول اجرای ترور شهیدان رجائی و باهنر بود که هم اکنون این فرد آزاد و در نقاط دور زندگی می کند. وی عنوان کرد: این دو شهید بزرگوار فقط متعلق به خانواده شان نبودند و ترورشان یک مسئله کشوری و جهانی بود؛ بنابراین تلاش های زیادی از سوی حاکمیت و دیپلماسی خارجی جهت افشای دست های خون آلود منافقین انجام شد. خواهر شهید باهنر با اشاره به دوران وزارت برادر شهیدشان در سمت آموزش و پرورش اظهار کرد: امروزه در سیستم آموزشی تلاش های زیادی انجام شده و سطح سواد کشور بسیار بالا رفته است؛ اما نظام آموزشی ما در مجموع هماهنگی درستی با بازار کار و نیازهای کشور ندارد.

لزوم نهادینه شدن گام دوم انقلاب رهبری در عرصه آموزشی کشور/ تأکید شهید باهنر بر توسعه فرهنگی حول محور ولایت فقیه مخدره باهنر افزود: در این راستا بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری نقشه راه در زمینه اصلاح نظام آموزشی کشور است و اگر این بیانیه اجرا شود اثر بسزایی در عرصه آموزشی خواهد داشت. وی گفت: امام خمینی(ره)  فرمودند ” اگر گذاشته بودند دولت شهیدان رجائی و باهنر تداوم پیدا کند آن جامعه اسلامی که می خواستیم برقرار می شد”. دشمنان آنان را شناخت و با ترور کردن این دو شهید بزرگوار به ما ضربه زد. خواهر شهید باهنر در پاسخ به این سوال که اگر شهید باهنر در شرایط کنونی کشور در قید حیات بودند چه می کردند، تصریح کرد: ایشان در زمان حیاتشان تأکیدشان بر توسعه فرهنگی، حفظ گفتمان انقلابی در سایه وحدت ملی و حول محور ولایت فقیه بود و اگر ایشان در قید حیات بودند مطمئنا مطیع امر ولایت بودند.
شهید باهنر یک فردی دانشمند و متعهد بود مخدره باهنر ابراز کرد: مقام معظم رهبری در خصوص شهید باهنر فرموده اند”  شهید باهنر شخصیت برجسته، یک انسان پر مغز و کم تظاهر یک انسان زبده، طراح و  آینده نگر در قالب یک موجود معصوم، کم حرف، بی تظاهر، بی توقع، پر کار و پر تلاش جلوه کرده بود” و امام خمینی (ره) نیز فرمودند” شهید باهنر یک فردی دانشمند و متعهد بود”. وی با بیان اینکه تمامی لحظات زندگی ما با شهید باهنر خاطرات شیرینی بود، عنوان کرد: ما خانواده متوسط پائینی بودیم و در گذشته وقتی خانواده ای صاحب فرزند پس می شدند او برای خانواده کمک خرج بود؛ شهید باهنر علاقمند به خواندن درس طلبگی بود و برای خواندن درس به پدر گفت هیچی از من نخواهید و من هیچ چیزی از شما نمی خواهم و با دست خالی شروع به درس خواندن کرد. خواهر شهید باهنر افزود: در ایام عید که برادرم به کرمان می آمد می شنیدیم که با چه سختی مسیر طولانی دانشگاه به حوزه و حوزه به دانشگاه را پیاده طی می کند و با پول خود قالیچه ای را برای پدر خریداری کرده بود و مادرم گریه م یکرد و می گفت تو خود محتاج تری اما شهید باهنر می گفت این شما هستید که رفت و آمد به منزل دارید و کارهای او برای ما با روحیه ای که داشت شیرین بود.
برادرم از وقت خود می گذشت تا همه را راضی نگه دارد مخدره باهنر اظهار کرد: برخی اوقات دیر وقت به منزل می رسید و در این شرایط خانواده خود را بیدار می کرد و با فرزندانش بازی می کرد تا بچه ها احساس نکنند که پدر خود را ندیده اند و این مسئله برایشان سخت نباشد ؛ بردارم وقت، خواب خود را می گرفت تا همه را راضی نگه دارد. وی با تأکید بر اینکه سال ۶۰، سال عجیبی بود، تصریح کرد: زمانی که شهید باهنر به عنوان وزیر آموزش و پرورش مشغول به فعالیت شدند پدر به ایشان پیام داد که اگر رتبه و سمت بالاتری را به شما دادند، قبول نکنید چرا که هر چه این کار را انجام دهید به شهادت نزدیک تر می شوید و ما می دانستیم چون امر ولایت بوده است شهید باهنر این سمت را قبول کرده اند. خواهر شهید باهنر با اشاره به اینکه برادرم خانواده اش را برای اینکه رفت و آمد زیاد نداشته باشد در اتاقی در محل نخست وزیری برده بود، با ما تماس گرفتند و خبر دادند که آتش از اتاق ایشان شعله ور است، خاطر نشان کرد: شهادت برادرم برای خودش بسیار شیرین بود و ما چون ایشان به آرزویشان رسیدند نگرانش نبودیم.
رابطه آمریکا با ایران مانند گرگ و میش است مخدره باهنر گفت: امروز اگر شهید باهنر نیستند، اما بیانات، کتاب ها و سخنرانی هایشان موجود است و انگار زمان تکرار شده باشد، حرف ها و سخنرانی هایی که دارد درخصوص شرایط امروز است. ایشان مسئله نفوذ را مطرح کرده و به مسئولین هشدار دادند که عامل نفوذی دردفتر شهید بهشتی است. وی با بیان اینکه شهید محمد جواد باهنر بر مسئله بصیرت تأکید داشتند، ابراز کرد: برادر شهیدم همواره می گفت رابطه آمریکا با ایران مانند گرگ و میش است؛ هر زمان توانستید گرگی را در کنار میش مسالمت آمیز قرار دهید آمریکا را هم می توانید کنار ایران بگذارید؛ این همان حرفی است که امروز رهبری هم تاکید می کنند و می فرمایند برجام موضوع گرگ و میش است. خواهر شهید باهنر در رابطه با سخنان شهید باهنر نسبت به جوانان گفت: ایشان همواره بیان می کردند که جوان ها در جوانی به دنبال گمشده هستند و می خواهند با چیزی سرگرم شوند که در این میان دام های خطرناک و فشادهای اجتماعی می تواند آنها را گرفتار کند و جوانی که باید به فکر آینده باشد اگر گرفتار شود از آینده خود عقب مانده و از آنچه به دست آورده باز می ماند. اروپا هیچ گاه علم خود را در اختیار ایران قرار نمی دهد مخدره باهنر با بیان اینکه ممکن است برای برخی این سوال پیش آید که در کشورهای اروپایی با وجود آلودگی های اخلاقی و اجتماعی چگونه پیشرفت وجود دارد، بیان کرد: جوانان ما شاید چنین برداشت کنند که در اروپا شهوات و نیازهای خود را ارضا می کنند و سپس به تحقیقات علمی خود می رسند. وی ادامه داد: اما شهید باهنر می گفت در  کشورهای غربی کاباره در کنار امورات صنعتی و علمی وجود دارد، علم خود را بروز نمی دهد و هیچگاه از علم خود چیزی در اختیار ایران قرار نداده اند، اما فساد را ترویج می دهند؛ جوان ایرانی که از آنها تقلید می کند، علم آنها را نمی بیند اما فساد آنها را به راحتی مشاهده می کند. خواهر شهید باهنر در پایان خاطر نشان کرد: آمریکا قطع به یقین گرگ است؛ فساد خود را در سایت ها و شبکه های اجتماعی ترویج می دهند اما علم خود را ارائه نمی دهند؛ جوان ایرانی اگر به دنبال این کارها رفت از پیشرفت عقب می ماند لذا شهید باهنر تاکید دارد فکر نکنید این فساد تکمیل کننده علم است. انتهای پیام/م

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true