×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

این روزها شاهد حذف نام شهید از معابر در نقاط مختلف کشور هستیم و برخی از شهسرتان های استان کرمان نیز از این مسئله مستثنی نبوده است. بنا به گفته شهردار تهران اسم ها حواس رانندگان را پرت می کند؛ حال جای سوال است که آیا تصاویر بنرهای تبلیغاتی کنسرت ها و بانوان آرایش کرده در بنر تبلیغاتی فیلم های در سطح شهر و بزرگراه ها حواس رانندگان را پرت نمی کند و فقط اسامی معابر که با نام شهید هستند حواس رانندگان را پرت می کند؟

 

 

به گزارش ناب نیوز؛ چندی است شاهد حذف نام شهدا از خیابان ها هستیم پروژه ای که در نقاط مختلف کشور و من جمله استان کرمان کلید خورده است. در ابتدا مطالبی نسبت به حذف نام شهید در شهرستان کوهبنان در فضای مجازی منتشر شده که کاربران شبکه های اجتماعی نسبت به این مهم واکنش نشان دادند و پس از این اتفاق شهردار کوهبنان محسنی در جمع نمازگزارن کوهبنانی گفت که نام گذاری کوچه ها در دستور کار شهرداری قرار گرفت در حالی که نام هیچ شهیدی از کوچه ها حذف نشده است؛ چرا که ما هر چه داریم از شهداست لذا اولین اقدام ما بهسازی قبور مطهر شهدا و در ادامه بهسازی میدان شهدا ، احداث بوستان شهدای مدافع حرم بود.

بار دیگر حذف نام شهید را توسط شهرداری سیرجان شاهد بودیم که اینبار نام پارکی در شهرستان سیرجان که به نام شهید هادی بوده است به پارک هادی تغییر نام یافت. شهرستان رفسنجان نیز از این قاعده مستثنی نبود؛ روزهای گذشته شاهد حذف نام شهید از میدان سردار شهید امینی بودیم.

حجت الاسلام رمضانی پور امام جمعه رفسنجان نیز روز گذشته در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با تذکر جدی در خصوص حذف عنوان شهید از برخی تابلوهای میادین و خیابان های شهر رفسنجان آغاز کرد و اظهار داشت: نکته ای که اصلا مایل نیستیم از تریبون نماز جمعه به آن پرداخته شود این موضوع است؛ شهردار محترم تلاش خود را می کنند تا شهر را آباد و فضاهای خوبی ایجاد کنند، اما معلوم می شود یک شخصی که اعتقادی به شهید ندارد در شهرداری رفسنجان وجود دارد و آن فرد را باید از سرکار برداشت؛ در حالی که خود شهردار معتقد به شهید هستند و گفتند مگر می شود ما نام شهید را از خیابان ها و کوچه هایمان برداریم.

وی افزود: واقعا شهردار رفسنجان زحمت می کشند و ما باید حمایت کنیم و روحیه دهیم شما مردم هم قدردان هستید اما اینکه فردی در شهرداری کار می کند و چنین مقاصدی داشته باشد، زیبنده شهر ما نیست، ما توجیه مسئول شهرداری تهران را نمی پذیریم و بسیار حرف غیر منطقی بود

رمضانی پور بیان داشت: چه مرض و غرضی است در حذف نام شهدا، از چه کسی درس می گیرید، چرا باید در رفسنجان این اقدام شده باشد؟ این کدام آدم شیرپاک نخورده ای است که چنین می کند و بایستی از این کار برگنار شود.

از سوی دیگر شهردار تهران نیز در مصاحبه ای عنوان کرده است که به دلیل اینکه اسم ها حواس رانندگان را پرت می کند نام شهید از خیابان ها حذف شده است که این مطلب استدلال فوق العاده ضعیفی است. جای سوال است که  چرا تصاویر بنرهای تبلیغاتی کنسرت ها و زنان آرایش کرده در تبلیغات فیلم ها که در بزرگراه های مختلف زده می شود حواس مردم را پرت نمی کند و موجب تصادف نمی شود ولی نوشته شدن نام شهید موجب حواس پرتی رانندگان می شود؟

البته می توان گفت استدلال آقای شهردار درست است؛ حواس مردم با دین نام شهید پرت می شود و آنها را به یاد امام حسین علیه السلام و شهدا می اندازد؛ دل های مردم با دیدن نام شهید به سمت کربلا و حقایق دین می رود و اگر اسم شهید باشد حواس مردم از اغواها و بی خدایی ها پرت می شود و به سمت خدا می رود که این امر مورد پذیرش سیاری از افراد نیست. برخی ها نمی پسندند که مردم به خدا جذب شوند و نگران هستند که نکند حواس مردم به سمت خدا برود.

آنان که اقدام به حفظ نام شهید از کوچه ها و خیابان ها می کنند تلاششان واهی است؛ چرا که بنا به آیه صریح قرآن کریم «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ؛(اای پیامبر!) هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.»

تاریخ همواره در حال تکرار است؛ دشمنان امام حسین علیه السلام نیز اقدامات بسیاری برای حذف سیدالشهدا علیه السلام کردند؛ بر مزار ایشان آب بستند، مزرعه بر مزار مطهر اباعبدالله علیه السلام ایجاد کردند؛ اما شاهد هستیم که راه امام حسین علیه السلام ادامه دارد و هر ساله بر جمعیت راهپیمایی عظیم اربعین افزوده می شود.

نکته قابل تأمل اینجاست که یکی از دلایل مخالفت با اجرای سند ۲۰۳۰ به دلیل حذف فرهنگ ایثار و شهادت به بهانه «دور نگه داشتن مدارس از خشونت» است و شاید برخی گمان کنند که اقدام صورت گرفته توسط مسئولان مربوطه در شهرداری ها نیز در راستای اجرای سند ۲۰۳۰ و این بار به گونه ای دیگر باشد.

مسئولین نیز بدانند که با برداشتن نام شهید از کوچه و خیابان ها نمی توانند مسیر مردم را از شهدا منحرف کنند چرا که مسیر شهدا مسیری حق است و ملت ایران پشت سر ولایت، مقام معظم رهبری و مشی شهدا و خانواده های معزز آنان پایدار خواهند ماند.

انتهای پیام/م

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true