×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

علی مرادی گفت: تعداد ۱۱ هزار و ۵۶۰ نفر از مربیان، پرسنل باشگاه ها و مدیر هئیت های ورزشی  در سطح استان کرمان در اثر شیوع بیماری کرونا بیکار شده اند.

علی مرادی در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا از اسفند ماه سال گذشته باشگاه ها، اماکن ورزشی و بسیاری از رشته های ورزشی استان تقریبا تعطیل شده اند، گفت: طبق دستورالعملی که از طریق فدراسیون پزشکی ورزشی جمهوری اسلامی ایران و ستاد ملی کرونا ابلاغ شد، برخی از رشته های ورزشی فعالیت خود را از تیر ماه آغاز کردند.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل وزرش و جوانان استان کرمان ادامه داد: تعدادی دیگر از رشته های ورزشی کم خطر فعالیت خود را از مرداد و شهریور ماه در اماکن ورزشی آغاز کرده اند؛ به ویژه رشته های انفرادی با رعایت پروتکل بهداشتی کار را شروع کردند.

وی با تأکید بر اینکه بازرسی امور باشگاه ها در سطح استان انجام شده و تاکنون هزار و ۴۰۰ مورد بازرسی انجام داده ایم ، عنوان کرد: بازرسی از باشگاه های ورزشی مشغول به فعالیت بر اساس چک لیست های تهیه شده است که وضعیت باشگاه ها در سه وضعیت سبز، زرد و قرمز مورد سنجش قرار گرفته است.

مردای افزود: باشگاه و اماکن ورزشی که تمام پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده باشد در وضعیت سبز، چنانچه باشگاه و اماکن ورزشی مورد بازرسی برخی از پروتکل ها را رعایت کرده باشد در وضعیت زرد و اگر هیچ یک از موارد پروتکل بهداشتی توسط باشگاه و اماکن ورزشی مورد رعایت قرار نگرفته باشد، آن باشگاه در وضعیت قرمز قرار می گیرد.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل وزرش و جوانان استان کرمان ابراز کرد: به باشگاه و اماکن ورزشی که در وضعیت قرمز قرار می گیرند، تذکر داده شده است و چنانچه وضعیت باشگاه ها به گونه ای بود که پروتکل بهداشتی رعایت نمی شد بازرسان تعهد کتبی می گرفتند و در نهایت اقدام به پلمپ باشگاه می کردند.

وی با اشاره به اینکه تعداد هزار و ۳۸۳ باشگاه ورزشی در سطح استان وجود دارد، تصریح کرد: به دلیل شیوع بیماری کرونا در سطح استان تعداد ۶۹۱ باشگاه تقریبا تعطیل هستند و فعالیت نمی کنند و ۶۹۲ باشگاه در حال حاضر فعال هستند.

مردای با بیان اینکه تعداد ۱۱ هزار و ۵۶۰ نفر از مربیان، پرسنل باشگاه ها و مدیر هئیت های ورزشی در اثر شیوع بیماری کرونا بیکار شده اند، اظهار کرد: بر اساس اعلام وزارت ورزش و جوانان،  باشگاه های مجوز دار که در اثر شیوع کرونا آسیب دیده اند، جهت دریافت تسهیلات به وزارت خانه معرفی کرده ایم که بعد از ارائه مدارک به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی می شوند.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل وزرش و جوانان استان کرمان ادامه داد: پس از بررسی شرایطی که برای دریافت کنندگان تسهیلات در نظر گرفته شده است، آنها به بانک ها عامل معرفی می شوند.

وی خاطر نشان کرد: ۳۳ نفر از افراد واجد الشرایط توانسته اند تاکنون مبلغ ۳ میلیارد و ۴۳۲ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند و افراد باقی مانده نیز از طریق سامانه نظارت، امور باشگاه های استان و وزارتخانه در حال بررسی هستند تا به بانک ها جهت دریافت تسهیلات معرفی شوند.

انتهای پیام/م

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true