×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش ناب نیوز؛ حجت الاسلام و المسلمین عباس رمضانی پور در گفتگو با خبرنگار ما؛ ضمن عرض تسلیت شهادت امام هادی علیه السلام با اشاره به حدیث از این امام بزرگوار که «شاگرد و استاد هر دو در ایجاد رشد شریک هستند»، گفت: رشد یاد شده در کلام امام هادی علیه السلام شامل رشد فردی و رشد جامعه است.

وی ادامه داد: زمانی که فرد به مرتبه رشید بودن می رسد، می تواند جامعه را نیز رشید دهد و جامعه رشید نیز افراد رشید را در خود پرورش می دهد؛ روایت بیان شده از امام هادی علیه السلام بسیار کاربردی، فراگیر و عام است که می تواند تأثیرگذاری بسیار زیادی داشته باشد.

این کارشناس مسائل مذهبی بیان کرد: مدت امامت امام هادی علیه السلام سی و چهار سال بوده است؛ بخشی از امامت ایشان در مدینه بوده که با توجه به اختناق حاکم در آن زمان احتمال می رفت که میدان فعالیت این امام معصوم گرفته شود و به این منظور امام را از مدینه به سامرا که مرکز حکومت عباسیان بود احضار کردند.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی پور عنوان کرد: برخورد بسیار بدی در ابتدای حضور امام هادی علیه السلام در سامرا صورت گرفت؛ ایشان را به مدت سه روز در کاروان سرای گدایان متوقف کردند؛ این اقدام برای امام مسئله ای نبود اما بر حسب ظاهر این شرایط برای این امام بزرگوار بسیار سخت گذشت.

وی افزود: امام هادی علیه السلام دوران روشنی را در زمان امامت خود داشتند و میدانی برای گسترش فعالیت های ایشان به وجود آمده بود؛ ایشان دوره بزرگ معارف به حقه تشیع را در زیارت جامعه کبیره بیان کردند که تا هزاران سال هیچ کس نمی تواند به عمق مضامین عمیق و ژرف آن پی ببرد.

این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به نگارش و تدوین چند کتب در زمینه شرح زیارت جامعه کبیر تأکید کرد: ضرروت دارد که کتب بیشتری در راستای شرح زیارت جامعه کبیره امام هادی علیه السلام نوشته شود.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی پور با بیان اینکه زندگی سراسر نور امام هادی علیه السلام برای تمامی جوامع بشری و عالم تشیع می تواند الگو و درس آموز باشد، خاطر نشان کرد: این امام بزرگوار در خانه خود قبری را کنده بودند و طبیعی است که برای ایشان این مسائل مطرح نبود و امام هادی علیه السلام در سن ۴۲ سالگی به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/م

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true