×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش ناب نیوز؛ امروز هفتم خرداد ماه همزمان با سالروز تشکیل اولین دوره مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۵۹، یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز به کار خواهد کرد.

اهمیت و جایگاه مجلس در نظام جمهوری اسلامی ایران بر کسی پوشیده نیست چرا که این نهاد مرکز قانونگذاری، برنامه ریزی و نشان از اراده ملت رشید ایران است. معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) در راستای جایگاه مجلس شورای اسلامی فرمودند”مجلس تنها مرجعی است که برای یک ملت است. مجلس قوه مجتمع یک ملت است و مجلس از همه مقاماتی که در یک کشور هست بالاتر است. بنابراین یک همچو مقامی را نشکنید و لو نمی ­توانید”.

مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای نیز فرموده اند”مجلس شورای اسلامی، مظهر وحدت ملی و یکپارچگی و اتفاق همه گروه­ ها و قومیت­ ها و سلائق و عقاید است. در این مجلس که از منتخبان حقیقی ملت بزرگ ایران تشکیل شده است، نمایندگان شهرها و استان­ های دور و نزدیک، نمایندگان اقوام گوناگون ایرانی، نمایندگان سلائق و عقاید سیاسی، نمایندگان اقلیت­ های دینی در کنار مسلمانان، همه با هم برای انجام وظایف قانونی مجلس شورای اسلامی همکاری و تلاش می­ کنند. این یکی از باشکوه ترین جلوه­ های اتحاد ملت ایران است. اینجا همه برای پیشرفت ایران اسلامی و سربلندی و پیروزی نظام پر افتخار جمهوری اسلامی مجاهدت می­ کنند و همه یک هدف را می­ جویند”.

استفاده از توانمندی بومی باید در صدر برنامه های مجلس باشد

شهباز حسن پور در گفتگو با خبرنگار ما؛ با بیان اینکه امیدواریم مجلس ما رهرو شهداء باشد و بتواند مدرس گونه از حق و حقوق ملت بزرگ، رشید و شجاع ایران اسلامی دفاع کند، گفت: آنچه که باید در صدر برنامه های مجلس یازدهم باشد استفاده از ظرفیت نیروی توانمند داخلی و بومی کشور است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه داخلی سازی در مجلس پیش رو باید یکی از ارزش ها باشد، تصریح کرد: نفت، معدن، کشاورزی و .. سرمایه های کشور ما هستند و در جای خود از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار هستند؛ اما سرمایه اصلی کشور ما نیروی انسانی مومن، متدین، کارآمد، متخصص، لایق و شایسته است.

نمایندگان دعواهای سیاسی را در این دوره کنار بگذارند

وی با بیان اینکه ایران اسلامی از بالاترین سرمایه و نیروی انسانی جوان در منطقه برخوردار است، عنوان کرد: اولین اقدامی که در مجلس یازدهم باید انجام شود این است که دعواهای سیاسی را کنار بگذاریم و در جهت خدمت بی منت به مردم ید واحده باشیم.

حسن پور ادامه داد: امروز مردم از مجلس انتظارات خاص و ویژه ای دارند و اولین انتظار این است که وحدت، هماهنگی و انسجام در مجلس وجود داشته باشد و همچنین پیدا کردن جایگاه نظارتی مجلس از جمله دیگر اولویت هایی است که باید مد نظر قرار گیرد.

قوانین مزاحم تولید و اشتغال باید حذف شوند

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود انبوهی از قوانین ابراز کرد: ما نیاز به قوانین بیشتر نداریم مگر در حوزه هایی که ضرورت ایجاب کند؛ اولین اقدامی که در مجلس یازدهم باید انجام شود این است که قوانین مزاحم در عرصه های مختلف تولید، اشتغال و … را حذف کنیم.

وی با تأکید بر اینکه مجلس باید نظارت داشته باشد که دولت بخش نامه و دستورالعمل های زائد را حذف کند، اظهار کرد: مجلس کارآمد، مجلسی است که در خدمت نیازهای واقعی جامعه باشد و امروز یکی از نیازهای واقعی جامعه موضوع اشتغال است و اگر این مسئله حل شود، موضوع معیشت و تولید نیز حل خواهد شد و در کنار آن بحث صادرات رونق خواهد گرفت.

مسئله دولت الکترونیک در دستور کار کارگزاران قرار گیرد

حسن پور افزود: اگر صادرات به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد، ارز بیشتری وارد کشور می شود و نیازمندی های داخلی کشور قابل تأمین است و این امکان وجود دارد که ما خدمت بهتری به مردم داشته باشیم.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بحث دولت الکترونیک به عنوان یک اصل باید در دستور کار کارگزاران قرار گیرد، گفت: از جمله اولویت های مجلس یازدهم باید مبارزه جدی و بی امان با فساد باشد.

وجود بیش از ۱۰۰ امضا طلایی در کشور/ این امضا ها باید گرفته شود

وی با اشاره به اینکه گاه فساد یک رانت اطلاعاتی است و گاه یک امضا طلایی تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ امضای طلایی در کشور وجود دارد و برخی گمان می کنند که رانت ها ارث پدرشان است که در اختیار دارند و تصور می کنند که فساد نیست و برای خود کلاس می گذارند که خدمت می کنیم؛ باید امضاهای طلایی گرفته شود و همه موضوعات در اتاق شیشه ای شفاف برای همه مردم باشد.

حسن پور تأکید کرد: در مجلس یازدهم  ظرف مدت یک سال و اندی باید به نحوی فعالیت کنیم که که شاهد حضور حداکثری ملت ایران پای صندوق های رأی باشیم؛ عملکرد برخی از همکاران ما در برخی از نقاط کشور و کلان شهرها آنقدر ضعیف بود که کمتر از ۵۰ درصد مردم در انتخابات اسفند ماه پای صندوق های رأی حضور پیدا کردند.

وظیفه اصلی نمایندگان مجلس قانون گذاری و نظارت است

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در استان کرمان که شاهد ارتباط تنگاتنگ نمایندگان با مردم بودیم که این امر موجب شد که مشارکت در انتخابات بیش از ۵۰ درصد باشد و امیدواریم این مشارکت را در انتخابات آینده به ۷۰ درصد برسانیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسین جلالی در گفتگو با خبرنگار ما؛ با تأکید بر اینکه وظیفه اصلی نمایندگان مجلس قانون گذاری و نظارت است، گفت: قانون گذاری ناظر به واقعیت ها و برنامه های اجرایی است.

اولویت مجلس باید اشتغال و رونق تولید ملی باشد/ نظارت در مجلس یازدهم باید پر رنگ شود

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اولویت ما در مجلس یازدهم باید اشتغال جوانان، تولید ملی، رونق اقتصادی و جهش تولید باشد و در این راستا چنانچه نیاز باشد قانون گذاری انجام و یا قانون اصلاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این دوره از مجلس شورای اسلامی نظارت باید پر رنگ شود، ابراز کرد: ارکان نظارتی دیوان محاسبات، کمیسیون اصل نود که در حیطه فعالیت مجلس است استفاده خواهیم کرد و علاوه بر آن طرح سوال، استیضاح، مواخذه و اخطار نیز وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین جلالی با اشاره به اینکه باید نظارت مجلس را قوی کنیم، اظهار کرد: متأسفانه نسبت به این مسئله در کشور و مجلس توجه جدی نشده است و معتقدیم چنانچه نظارت جدی در کشور باشد اصلاح امور اجرایی به خوبی صورت می گیرد، وزرا فعال تر خواهند شد، دولت حرکت خود را شدت بیشتری خواهد داد و در نتیجه سلامت اقتصادی به وجود خواهد آمد.

انتهای پیام/م

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true