×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد.

به گزارش ناب نیوز؛ آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر می خوانید:

خطیب نماز جمعه کرمان: نظارت بر قیمت مسکن وظیفه دولت است/ تلاش شورای نگهبان برای ارتقای نظام اسلامی در کشور

حجت‌الاسلام او المسلمین اصغر عسکری خطیب نماز جمعه کرمان در خطبه های نماز جمعه این هفته با تأکید بر اینکه خداوند ناظر بر تمام حرکات و رفتار ما است و هیچ چیز در پیشگاه خداوند قابل پوشیدن نیست، گفت: قرآن کریم مطمئن‌ترین سیره زندگی پیامبر(ص) را به ما بیان و برای تربیت بشر الگو معرفی کرده است.

وی با اشاره به اینکه پیامبراسلام (ص) در تمام ابعاد زندگی بشر الگو و اسوه و حجتی برای بشریت در روز قیامت است، ابراز کرد: در آیه ۲۱ سوره احزاب به رفعت، رحمت، تواضع و نرم‌خویی پیامبر(ص) با مومنین و همچنین رفتار ایشان در نهایت خشونت با کفار پیامبر اسلام(ص) بیان شده است.

خطیب نماز جمعه کرمان بیان کرد: مدیران جامعه اسلامی برای خدمت به مردم آمده اند و خداوند در سوره توبه می‌فرماید پیامبری با ویژگی‌های از خود شما را برایتان آوردیم تا شما را درک کند و مامور از طرف خداوند است.

این مقام مسئول با بیان اینکه یک مدیر نباید به ارباب رجوع خود بگوید مشکل خود شماست و به من ربطی ندارد بلکه باید برای رفع مشکل مردم تلاش کند، تصریح کرد: ۲۷۷ مرتبه در قرآن کریم واژه رحیم آمده است و این امر نشان می دهد که خداوند و پیامبر بسیار رحیم هستند و خداوند از پیامبر(ص) به‌عنوان رحیم یاد می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین عسکری با اشاره به هفته بهزیستی و بیان اینکه فعالیت در این نهاد کار بسیار سخت و گسترده‌ای است که جای تقدیر از کارکنان در این مجموعه است، عنوان کرد: خداوند نعمت‌های زیادی را به ما داده که باید آنها را دید اما متاسفانه تا با مشکلات روبه‌رو نشویم قدردان این نعمات نیستیم.

وی ضمن ابراز تأسف از افزایش قیمت مسکت و اجاره بهاء اظهار کرد: بیشتر مردم در کشور مسکن ندارند و از طرفی تعداد زیادی خانه بلااستفاده در کشور وجود دارد که متاسفانه قابل درک نیست؛ فلذا باید برای مهار افزایش قیمت مسکن فکری اساسی کرد.

خطیب نماز جمعه کرمان با بیان اینکه نظارت بر قیمت مسکن وظیفه دولت است گفت: مسکن‌های مهری که ساخته شده و تحویل مردم قرار نگرفته است باید مورد تاکید دولت قرار گیرد.

این مقام مسئول با اشاره به سخنان  مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جمعه اذعان کرد: دشمن باور نمی‌کرد تجاوز پهبادی آمریکا به مرزهای هوایی کشور را پاسخ بدهد و این پهباد را ساقط کند و امروز به فکر جبران افتاده است.

حجت الاسلام و المسلمین عسکری با تأکید بر اینکه اقدام انگلیس در راستای توقیف نفت کش ایرانی بی پاسخ نخواهد ماند، ابراز کرد: آمریکا و اروپا هیچ تعهدی به برجام ندارند؛ بنابراین دلیلی وجود ندارد که ما در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا سر تسلیم فرود بیاریم چرا که کشوری آزاد و مستقل هستیم.

وی تصریح کرد: دشمن در صدد تضعیف جایگاه شورای نگهبان است تا بتواند به دنبال آن اهداف خود را پیگیری کند؛ این در حالی است که شورای نگهبان برای ارتقای نظام اسلامی در کشور تلاش می‌کند.

امام جمعه ارزوئیه: امنیت خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است

حجت الاسلام نصرالله پور امام جمعه ارزوئیه ضمن توصیه و سفارش به تقوای الهی به مصادیق تقوا در امت اسلام اشاره کرد و تقوا در فضای مجازی را از ضروریات جامعه امروز دانست.

وی ادامه داد: فضای مجازی دنیای افسارگسیخته ای را در قالب های مختلف به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به تحرکات ضدانقلاب و اقدام خبات آمیز آن در برابر مدافعان وطن بیان کرد: در عملیات دقیق و بررسی شده نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران پایگاه ها و محل استقرار و آموزش گروهک های تروریستی در کردستان عراق مورد هدف قرار گرفت.

امام جمعه ارزوئیه ابراز کرد: حرکت مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران به دشمنان منطقه ای گوشزد کرد که امنیت خط قرمز نیروهای امنیتی ماست و هر کس امنیت ما هدف بگیرد پاسخ پشیمان کننده ای دریافت خواهد کرد.

حجت الاسلام نصرالله پور بار دیگر با تاکید بر اهمیت فضای خاطر نشان کرد: لجن پراکنی علیه انقلاب با کانال های تلگرامی و ضدانقلابی همچنان توسط دشمن پابرجاست و مردم بصیر و آگاه ما جنایات داعش گونه منافقین خلق را فراموش نخواهند کرد.

وی با اشاره به اقدام مقتدرانه فرزندان سپاه ایران در مورد هدف قرار دادن گلوهالبک آمریکایی بیان کرد: با این اقدام، آمریکایی ها و توان و قدرت نظامی شان را زیر سوال رفت.

وی ادامه داد: امروز انگلیس خبیث به کمک آمریکا آمده است و به طور علنی نفت کش های ایران را ربوده است که جمهوری اسلامی ایران به حول قوه الهی و با تکیه بر سنت الهی والذین جاهدوا … در جنگ اراده ها با اراده های پولادین فرزندان این ملت به رهبری امام خامنه ای(مدظله العالی) پیروز خواهد شد، همچنان که در منطقه پیروز است.

امام جمعه نودژ منوجان: ماندگاری انقلاب با حمایت از جریان های انقلابی

حجت الاسلام والمسلمین رضا احمدی نیک امام جمعه آسمینون (نودژ) منوجان در خطبه های نماز جمعه (۲۸تیرماه ۱۳۹۸) گفت: اجتناب از ناامید کردن جوانان از مصادیق رعایت تقواست.

حجت الاسلام و المسلمین رضا احمدی نیک گفت :در آستانه چهلمین سالگرد برگزاری نماز جمعه در ایران اسلامی و آغاز گام دوم انقلاب توفیقی دست داد تا در معیت ائمه جمعه سراسر کشور به محضر مبارک و نورانی رهبر فرزانه انقلاب برسیم که ایشان چند مطلب مهم و اساسی را مطرح نمودند که مطلب اول در خصوص اهمیت خود نماز جمعه بود که اشاره فرمودند امروز به برکت نظام مقدس اسلامی و رهبری امام راحل ،بنیانگذار این نظام و به برکت خون شهدا شاهد برپایی نماز جمعه در قالب یک شبکه نورانی و اثر گذار در سراسر کشور هستیم.

رضا احمدی نیک تاکید کرد: نماز جمعه امروز مانند یک زنجیر به هم پیوسته در سراسر کشور اسلامی ما با توجه به ابزار امروز می تواند عالی ترین و مشکل ترین گفتمان ها را در جامعه پیاده و مستقر کند.نماز جمعه اهمیت بزرگی دارد باید قدر این نعمت را بیشتر بدانیم چرا که نماز جمعه ،نعمتی است که خداوند متعال به ما داده است.

احمدی نیک اظهار داشت :یکی از نیازهای امروز جامعه‌ی ما تقوا است که زمینه ‌ساز حل مشکلات مادی و معنوی جامعه خواهد شد که یکی از مصادیق تقوا ، رعایت تقوا در فضای مجازی است ،امروزه یکی از گرفتاری های جامعه ما رواج دروغ ،تهمت و شایعه در فضای مجازی است . یکی دیگر از مصادیق رعایت تقوا،اجتناب از ناامید کردن جوانان است. برخی‌ها در مدارس، دانشگاه‌ها و حتی در محیط کسب وکار به گونه ای صحبت می کنند که جوانان از آینده ناامید می شوند که این یک گناه و خطر بزرگی است ناامید کردن جوان یعنی گرفتن فرصت و قدرت عنصر جوان از کشور و جامعه‌ی اسلامی و این خود یک منکر است.

خطیب جمعه نودژ عنوان کرد: یکی از محورهای مهم رهنمودهای مقام معظم رهبری خطاب به ائمه جمعه سراسر کشور، حمایت از جهت گیری ها و جریانهای انقلابی ضمن روی خوش نشان دادن به همه جریان ها بود که به عنوان یک وظیفه برای ائمه جمعه مورد تاکید و تصریح قرار گرفت و فرمودند: «کشور با روحیه ی انقلابی قابل پیشرفت کردن است و با حرکت انقلابی به اوج تکامل می رسد و هرگونه کوتاه آمدن از این مواضع، نه فقط به ضرر انقلاب ، بلکه به ضرر ملت، کشور و آینده ی ایران خواهد بود.»

امام جمعه نودژگفت :ما به امید خدا همچنان که در گذشته شیوه و روش ما بوده ، از جریان انقلابی و بخصوص تشکل های خودجوش مردمی و جوانان حمایت می کنیم چون معتقدیم حمایت از جریان های انقلابی پیامدهای مثبتی از جمله ماندگاری انقلاب اسلامی، افزایش کارآمدی نظام اسلامی ،جلوگیری از مخاطرات ناشی از کاهش روحیه انقلابی در کشور، شتاب در روند پیشرفت کشور و فاصله گرفتن از سستی و بی عملی و رشد فرهنگ خدمت بدون منت در همه بخش های نظام را در پی دارد.

احمدی نیک افزود :بنابراین برای عملی شدن و محقق شدن این مهم وظیفه همه مسئولان انقلابی و به ویژه امام جمعه عبارتند از:اتخاذ مواضع انقلابی در نماز جمعه ، تبیین ضرورت تقویت تفکر انقلابی در کشور ، تقویت گفتمانی انقلاب اسلامی و روحیه انقلابی، حمایت از مدیران انقلابی و تجلیل و تقدیر از آنها،انجام اقدامات فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی ،میدان دادن به جوانان مومن انقلابی.

احمدی نیک خاطر نشان کرد: نکته دیگری که مقام معظم رهبری یادآور شدند اینکه یکی از آفت های بزرگ دولت های غربی تکبر آنهاست که نمی توانند حقایق را خوب بفهمند در قضیه برجام به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکردند حال که ایران اسلامی داد تعهدات خود را کاهش می دهد دچار سردرگمی شده اند و توقعات بیجا از ما دارند و تازه به فکر نجات برجام افتاده اند که این هم یک حیله و دام دیگری است .نمونه دیگری از خباثت های دولت خبیث انگلیس ،دزدی دریایی و راهزنی دریایی بود که نفتکش ما را توقیف کردند که این کار بی جواب نخواهد ماند و به امید خدا عناصر انقلابی ما جواب آن را خواهند داد و شنیدیم و شنیدید که غیور مردان و حافظان این آب و خاک چه زود لبیک گفتند و خواسته رهبری و مردم را جامه عمل پوشاندند و نفتکش حامل سوخت قاچاق را توقیف کردند که نشان از اقتدار و عزت ایران اسلامی در خلیج فارس است

وی در پایان گفت: به امید خدا فردا شب، بیست و نهم تیرماه دومین سالگرد شهدای گمنام در دبستان انقلاب شهرک بنیاد مسکن بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می گردد لذا در همین جا از همه آحاد مردم به خصوص جوانان ،خانواده شهداء و ایثارگران ،بسیجیان و مسئولان جهت حضور پررنگ و باشکوه دعوت به عمل می آورم.

امام جمعه فهرج:کشور ما از لحاظ امنیت در مرزهای خشکی و آبی با هیچ کس تعارف ندارد/ هر غلطی از طرف دشمن صورت بگیرد جواب سختی دریافت خواهند کرد

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در خطبه اول نماز جمعه امروز فهرج در ادامه مباحث هفته های قبل پیرامون چالش های موجود در سطح جامعه اشاره و در این رابطه از اتحاد و انسجام بعنوان یکی از بزرگترین معروف ها در بین اهل ایمان نام برد و بیان داشت: اهل ایمان هیچ زمان جدای از هم و در مقابل یکدیگر نیستند و زمانی میتوانند ادعای کامل بودن نمایند که یکدل و یکصدا باشند.

وی جولان دادن استکبار در منطقه خلیج فارس را ثمره تفرقه و اختلاف دانست و تصریح کرد: اگر همه امت های اسلامی به یکدیگر نزدیک بودند دشمن جرات این چنین اقداماتی را از خود نخواهد داشت و تحت هیچ شرایطی به فعالیت های خود ادامه نمیداد.

وی با تاکید بر برائت جوییدن از کسانی که نقطه مقابل ائمه اطهار هستند اظهار داشت: حج مفهوم واقعی اتحاد و انسجام امت اسلامی است که موجب گردیده مسلمانان در کنار یکدیگر ابراز انزجار خود را از دشمن اعلام نمایند.

حجت الاسلام ابراهیمی در ابتدای خطبه دوم از نماز جامعه و جایگاه آن بعنوان بخشی از سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور یاد کرد و بیان داشت: نماز جمعه محل بیان راهکارها و برآوردهای نظام در کنار تشریح نقشه های دشمن است که موجب گردیده تامین کننده نیازهای امت اسلامی باشد.

ایشان مبحث تقوا را از دیگر موضوعات اشاره شده در این دیدار عنوان کرد و اظهار داشت: فضای مجازی بدون محافظ یکی از مصادیق تقوای امروز است که در آن شاهد دروغ، تهمت و توهین به مسئول و غیرمسئول هستیم و میطلبد جهت تحقق تقوا استفاده صحیح از فضای مجازی داشته باشیم.

خطیب جمعه فهرج اجتناب از ناامید کردن جوانان در این برهه از زمان را از دیگر مصادیق تقوا نام برد و خاطرنشان کرد:عدم توجه به تلاش ها و پیشرفت ها و مانور دادن بر نقاط ضعف از جمله منکرهایی است که حضرت آقا به آن اشاره داشتند.

حجت الاسلام ابراهیمی افزود: اگر نگاهی به سالهای گذشته این نظام داشته باشیم ما در هیچ طرح دشمن مغلوب نشدیم و مطمئنا آینده از آن چیزی که فکر میکنید روشن تر و درخشان تر خواهد بود.

وی در ادامه به عدم تعهد اروپایی ها در برجام بر طبق محور سخنان حضرت آقا اشاره و اظهار داشت:امروز مسئله ای که روشن و واضح میباشد این است که دشمن به جز تاخیر و تعلل در پیشرفت ما هیچ سیاست دیگر از عهده آن ساخته نیست.

امام جمعه فهرج با بیان اینکه دشمن هیچ قدرتی در برابر ما ندارد افزود: کشور ما هر چه جلوتر گام برمیدارد در همه زمینه ها حتی اقتصادی قوی تر خواهد شد. و دشمن را وادار به تسلیم خواهد کرد.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به کاهش تعهدات برجامی خاطرنشان کرد:دشمن بداند ما تعهدات خود را حول این محور بیشتر خواهیم کرد چرا که این کاهش تعهدات عزت کشور را بیشتر خواهند کرد.

ایشان در بخش دیگری از سحنانش به راهزنی دریایی انگلستان اشاره و بیان داشت: سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه در دیداری که با مقام معظم رهبری صورت گرفت در پاسخ به سوال یکی از ائمه جمعه در این رابطه صریحا اعلام کرد هیچ نفتکشی از انگلستان نمیتواند در حوزه خلیج فارس تردد داشته باشد.

حطیب جمعه فهرج تصریح کرد: ما چند روز قبل نفتکشی با پرچم انگلستان که سوخت قاچاق حمل مینمود را توقیف نمودیم آیا دشمن توانست غلطی انجام دهد و جبهه بگیرد؟

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به ادعای مضحک ترامپ در ساقط کردن پهپاد ایرانی افزود: شما قدرت این چنین اقدامی را ندارید و بدانید کشور ما از لحاظ امنیت در مرزهای خشکی و آبی با هیچ کس تعارف ندارد و هر غلطی از طرف دشمن صورت بگیرد جواب سختی خواهند شنید.

وی در ادامه به صحبت های سردار اشتری فرمانده ناجا پیرامون برخورد با ناهنجارشکنان سطح جامعه بر طبق قانون اشاره و اظهار داشت: نیروی انتظامی تا به الان به بهترین شکل ممکن ماموریت خود را انجام داده و در این زمینه هم نشان داده است با عزمی جدی و راسخ به دنبال مقابله با این قبیل از افراد است.

امام جمعه رفسنجان:از نیروی انتظامی و دستگاه قضا جانانه دفاع خواهیم کرد/ سیاست ما با اروپای متکبر باید مثل خودشان باشد

حجت الاسلام رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوی الهی ، حدود و مقررات و اصلاح ذات البین با گرامیداشت روز شورای نگهبان اظهار داشت: این نهاد انقلابی اساس کار نظام است و اسلامیت، جمهوریت و انقلاب اسلامی را حافظ بوده و مانع ورود افراد ضددین و ضدانقلاب به دستگاههای کلیدی نظام همچون مجلس و ریاست جمهوری است.

وی افزود: شورای نگهبان بر کار شوراهای شهر و روستا نظارت نمی کند و همیشه شاهد آبروریزی هایی از سوی شوراها در سطح کشور هستیم این شوراها بیشتر حزبی و سلیقه ای است در حالیکه در مجلس و ریاست جمهوری و خبرگان با نظارت شورای نگهبان گرفتاری ها کمتر است.

رمضانی پور با قدردانی از زجمات نیروی انتظامی به ویژه در کنترل بی حجابی بیان داشت: بدحجابی که کنترل نکردیم که اگر در وهله های اول کنترل میشد به بی حجابی نمی رسیدیم با این حال نیروی انتظامی به مرقانون عمل می کند و حرف کسی را هم گوش نمی کند کسی که بی حجاب بود با او برخورد می کنند و ما مردم از نیروی انتظامی و دستگاه قضا جانانه دفاع خواهیم کرد.

خطیب جمعه رفسنجان از سالگرد پذیرفته شدن قطعنامه ۵۹۸ یاد کرد و گفت: آن روزها ارتش عراق یک تهاجم گسترده از خود نشان داد، عملیات مرصاد در همین ایام را با حضور منافقین انجام دادند و فکر میکردند ایران در یک ضعف قرار گرفته دشمن اینطور است فکر و توهم کند اقدام می کند.

وی افزود: درست است یکسری ها غفلت ها وجود داشت اما رزمندگان بلافاصله خودشان را جمع کردند تمام ادوات جنگی انها بمباران شد غافل بودند که نظام و نیروهای نظامی در کمین انها هستند.

رمضانی پور گفت: آمریکایی ها امروز به دنبال تطهیر منافقین هستند و آنها را به عنوان معترضین جامعه مدنی ایران تلقی می کنند و جای شهید و تروریست را عوض می کنند، دنیا اینگونه ظلم و تبلیغ می کند و ما مردم ایران درد هایی از منافقین و سخن های ناگفته  ای داریم.

وی با گرامیداشت سالروز آغاز بکار دولت شهید رجایی در سال ۶۰ بیان داشت: شهید رجایی با کمک دکتر باهنر به عنوان نخست وزیر چنان زیبا دولتی را رقم زدند که بوی خوش خدمت ان پس از ۳۸ سال هنوز در ذائقه مردم است و اگر دولت های پس از ایشان می خواستند خوب باشند می توانستند مثل این شهدا باشند اما متاسفانه بد عمل کردند.

خطیب جمعه رفسنجان خاطر نشان کرد: شهید رجایی حقوق وزرایش را کاهش داد اما الان حقوق ها را بالاتر میبرند  خیال می کنند درب بیت المال تنها بر روی این ویژه خورها باز شده است آقای رئیس جمهور آقای وزیر بیایید یک ماه به اندازه یک کشاورز و کارگر از خزانه بردارد و مابقی را به حساب بیت المال بریزند ببینند آیا با ۸۰۰ هزار تومان می توانید زندگی کنید مسلما نمی توانید اما ادعا دارند که به درد مردم نمی خورد .

وی تصریح کرد: مردم صبور هستند و پای انقلاب ایستادند باید هوشمند باشید ادم هایی انتخاب کنید که مثل شهید رجایی عمل کند باید انتخاب شایسته داشته باشید تا مجلسی کارآمد به دست مردم برسد و امور به انتخاب ما مردم درست خواهد شد.

حجت لاسلام رمضانی پور از چهل سالگی نهاد نماز جمعه یاد کرد و گفت: نماز جمعه به فرموده امام(ره) نمایشی از قدرت سیاسی انقلاب و مرکز و قلب فرهنگی هر شهری است.

وی افزود: با شما مردم یک پیمان میبندیم خصوصا جوان های انقلابی تا در گام دوم انقلاب نماز جمعه ای در طراز گام دوم انقلاب داشته باشیم از فکر و نظر شما بهره میگیریم.

رمضانی پور بیان داشت: نماز جمعه باید رویکرد انقلابی داشته باشد قاطبه ی مردم انقلابی در این فریضه ی عبادی و سیاسی حضور خوب و گرم دارند، امیدوار بودن و امید دادن رسالت نماز جمعه است، انتقاد در نماز جمعه جنبه ی اصلاحی دارد نه عقده گشایی و خدا می داند اینطور نیست و انتقادها از سر دلسوزی و حمایت قاطبه ی مردم است.

وی با محکوم کردن عملیات های خبیث منافقین در مرزهای ایران و عراق در روزهای اخیر تصریح کرد: سپاه در دریا ، خشکی، آسمان و هرکجا لازم باشد به خوبی عمل می کند دشمن هم این را خوب می داند ولی نظام حافظ خلیج فارس و منطقه است ،صلح طلب است و آرامش را برای منطقه خواسته است.

خطیب جمعه رفسنجان خاطر نشان کرد: سیاست ما با اروپای متکبر باید مثل خودشان باشد خوش و بش نباید داشته باشیم اروپایی ها به این دولت دلبستند ، ۱۴ ماه از خروج آمریکا از برجام میگذرد کاری انجام ندادند اما حالا می گویند شما صبر کنید چقدر شما پرور هستید برای چه بمانیم چرا اصلا گام اول، دوم و سوم گذاشتید باید اقتدار خود را زودتر نشان میدادیم تا کی کشور را معطل کنیم.

وی تصریح کرد: اقتصاد کشور منهای نفت درست می شود، خام فروشی یعنی ذلت، باید درست مدیریت کنیم می توانیم فرآورده های نفتی صادر کنیم این توان در کشور وجود دارد.

انتهای پیام/م

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true