×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش ناب نیوز، به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی امروز ظهر در بیان خطبه‌های نماز جمعه در مصلی بزرگ امام علی (ع) شهر کرمان با آرزوی قبولی طاعات و عبادات نمازگزاران در ماه رمضان و توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: امام علی (ع) به فرزندش فرمود “تو را به رعایت تقوای الهی در تمام شئون زندگی و خداترسی توصیه می‌کنم.”

وی با بیان اینکه در رعایت تقوا باید پیوسته به یاد خدا باشید و در تمام صحنه‌ها رضایت خدا را در نظر گرفته و به غیر خدا توجه نکنید گفت: مردم به ریسمان الهی چنگ بزنید چرا که عزت از خداوند است و او هست که هر که را بخواهد عزت می‌دهد و کفار را ذلیل می‌کند.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه چرا خداوند بر اقامه نماز و روزه، حج و عبادت تاکید زیادی دارد از نگاه قرآن کریم عنوان شده است افزود: سرچشمه هستی، سعادت و شقاوت انسان خودمان هستیم و این ما هستیم که با اعمالمان به سعادت و یا شقاوت خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه ماه رمضان برای تربیت و تزکیه انسان است و اگر می‌خواهیم بهشتی شویم باید بندگی خداوند را انجام داده و رعایت تقوای الهی داشته باشیم ادامه داد: برای هر کاری باید زحمت کشید و بهای بهشت نیز زحمت کشیدن با انجام اعمال و رفتار نیک و خوب و بندگی خداوند است اما بعضی‌ها می‌خواهند بدون زحمت وارد بهشت شوند که اصلاً معنی نمی‌دهد.

علیدادی سلیمانی با تاکید بر اینکه پایه اصلی نجات انسان عمل خودمان است گفت: خداوند در قرآن آورده است به دنبال آن نیست که ما جهنمی شویم و این عمل شما است که باعث می‌شود گرفتار جهنم شوید.

وی در بیان خطبه دوم نماز جمعه با تسلیت سالگرد شهادت عالم بزرگ شهید صدر و خواهر شهیدش در زندان‌های مخوف صدام اظهار داشت: این شهیدان برای دفاع از اسلام، حریت و آزادگی به شهادت رسیدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه در ایام سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم شهید سیدمرتضی آوینی هستیم گفت: سیره شهید آوینی می‌تواند برای ما الگو باشد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صیاد شیرازی تصریح کرد: برای این نظام اسلامی سختی‌های زیادی کشیده شده و شهدا جانفشانی و از خودگذشتگی‌های زیادی در این راه کردند.

علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه در این ایام دو شهید رمضان داشتیم که در حرم امام رضا (ع) شربت شهادت نوشیدند خاطرنشان کرد: این شهدا در حالی که روزه داشتند خدای خود را ملاقات کردند و جرمشان دفاع از حق و تبلیغ دین خدا بود.

وی با بیان اینکه با مجرمان و قاتلان این حادثه تلخ باید برخورد قاطع شود افزود: دشمن به دنبال تفرقه بین شیعه و سنی است و باید مراقبت کنیم که در میدان دشمن بازی نکنیم.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه دشمن با ترور عالمان شیعه و سنی به دنبال رسیدن به اهداف شوم خود است گفت: بیش از چهار دهه از قطع رابطه سیاسی ما با آمریکا می‌گذرد و حضور نامشروع آمریکا در منطقه برای انجام جنگ‌های نیابتی است.

وی با بیان اینکه دفاع بی حد آمریکایی‌ها از رژیم جعلی و غاصب اسرائیل برای عادی سازی است ادامه داد: خواص جامعه باید بدانند و به خوبی تحلیل کنند که کشورهایی که با آمریکا رابطه سیاسی دارند یا از آمریکا قدرتمندتر هستند که کم هستند و یا ضعیف‌تر از آمریکا هستند.

علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه آنهایی که از آمریکا قوی‌تر هستند همیشه در حال مراقبت بوده که آمریکا توطئه‌ای انجام ندهد و به آنها ضربه نزند افزود: آنهایی که از آمریکا ضعیف‌تر هستند همیشه در حال ضربه خوردن و غارت این کشورها است و هیچ نفعی از رابطه با آمریکا نبردند.

وی با بیان اینکه آمریکا باید منطقه را ترک کند و اگر خودشان ترک نکنند همان‌طور که مجبور به ترک افغانستان شدند روزی ذلت بار منطقه را ترک خواهند کرد گفت: آمریکا در مقابل برنامه هسته‌ای ایران با تمام قوا ایستاد اما برنامه هسته‌ای ما متوقف نشد و نمی‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان تصریح کرد: در حالیکه آمریکا با تمام قوا از رژیم جعلی اسرائیل حمایت می‌کند جبهه مقاومت در یک رویکرد جدید شهرک‌های اشغالی اسرائیل را هدف قرار دادند؛ این رژیم رو به نابودی است.

انتهای پیام/

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true