×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش ناب نیوز؛ حسین صابری فعال سیاسی کرمانی در گفتگو با خبرنگار ما؛ با اشاره به گذشت دو هفته از اعلام افزایش قیمت بنزین و دو نرخی شدن آن گفت: افزایش قیمت بنزین موضوع تازه ای نیست و از سالیان قبل قرار بوده که به مرور بر قیمت افزوده تا به قیمت واقعی نزدیک شود که این موضوع در دولت های متعدد تغییراتی داشته است.

وی ادامه داد: در همه موارد این امرقانونی بوده و موضوع افزایش به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ در مواردی هم دولت قانون را زیر پا گذاشته و افزایش قیمت نداده است؛ در صورتی که اگر دولت بر طبق قانون و به صورت پلکانی و طبق قوانین سالیانه بودجه و متناسب با نرخ تورم عمل کرده بود امروز شاهد شرایط دیگری بودیم و با بحران روبرو نمی شدیم.

این فعال سیاسی کرمانی بیان کرد: فلذا اصل افزایش قانونی و اصولی است؛ اما بر شیوه عمل، زمان اجرا و چگونگی افزایش حرف است که مسئولان می توانستند بهتر از این عمل کند.

صابری با بیان اینکه دو نرخی بودن بنزین مسئله ای است که  سال‌ها مورد نقد دولت و مسئولین بوده است، ابراز کرد: حتی با تأکید و اصرار وزیر نفت کارت های سوخت از رده خارج و خسارت هنگفتی بر سیستم تحمیل شد و پس از گذشت چند سال از نقد سیاست‌ها، روش‌ها و عدم افزایش مرحله به مرحله، یک شبه افزایش قیمت و دو نرخی شدن بنزین تصویب و بدون اطلاع رسانی اجرا می‌شود که این مسئله جای اما و اگر فراوان دارد.

وی بیان کرد: سهمیه بندی و به عبارت دیگر کنترل مصرف بنا به اهداف و دلایل مختلف ضرورت دارد، اما چه خوب بود که چگونگی انجام و فواید این تصمیم برای جامعه و کشور به طور مفصل به اطلاع مردم می رسید و مردم نیز یقینا در این زمینه همراهی می کردند.

این فعال سیاسی کرمانی با تأکید بر اینکه عدم توجه به نظرات کارشناسان و منتقدان از جمله اشکالات اساسی این مسئله است، اظهار کرد: نمایندگان مجلس، کارشناسان جامعه در خصوص اثرات حذف کارت سوخت حرف زدند اما متأسفانه وزیر مربوطه به حرف ها و استدلال ها اعتنایی نکرد و حرف خود را به کرسی نشاند و میلیاردها خسارت وارد کرد.

صابری ادامه داد: پس از گذشت چند سال در این مقطع زمانی مجددا روال قبل را پیایده و اجرا کردند اما با هزینه بسیار سنگین که این مسئله نیز اشکال دارد؛ چرا که بدون اطلاع رسانی و علیرغم مصاحبه های مسئولین مبنی بر عدم افزایش نرخ تا پایان سال ۹۸ یک مرتبه قیمت را افزایش و بدون خبر اجرا کردند.

وی گفت: ضعف اطلاع رسانی و زمان اجرا از جمله دیگر اشکالات وارد بر این مسئله است؛ افزایش قیمت بنزین و بدون افزایش قیمت حمل و نقل عمومی طرح را اجرا کردند و جامعه را دچار التهاب نمودند و بدتر از ضعف اطلاع رسانی، عدم توضیح و اطلاع رسانی مسئولین از اصل و دلایل موضوع است.

این فعال سیاسی کرمانی با بیان اینکه هنوز هم مسئولین اصلی از جمله رئیس جمهور در این راستا با مردم صحبتی نکرده اند که این سوال برانگیز است، ابراز کرد: از سوی دیگر پرداخت کمک معیشت نیز سوال برانگیز است که دولت که در شرایط عادی با کسر بودجه رو به رو است چگونه می تواند با درآمد حاصل از ۵ روزه افزایش قیمت بنزین به ۶۰ میلیون نفر کمک معیشت پرداخت کند.

صابری عنوان کرد: اظهارات برخی مسئولین در خصوص رسیدگی به درخواست های وجهی واریز نشده به حساب افراد و پرداخت آذر ماه که عنوان می کنند مستلزم سرک کشیدن به حساب و درآمدها و زندگی افراد است، خود جای بحث دارد.

انتهای پیام/م



true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true