×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

مسئولان استان کرمان تأکید کردند: متأسفانه روزانه شاهد افزایش ابتلا و فوت جمع کثیری از هم وطنان هستیم که این اتفاق فاجعه تلخی برای کشور است که باید محدودیت های لازم در این راستا اعمال شود تا از گسترش بیش از حد این ویروس در کشور جلوگیری و کشور دچار خسارات کمتری شود.

به گزارش ناب نیوز؛ با گذشت بیش از هفت ماه از شیوع بیماری کووید ۱۹ شاهد افزایش آمار ابتلا و فوتی در سطح کشورمان هستیم. بنابراین جهت مهار و جلوگیری از شیوع این ویروس می طلبد که مسئولان دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیمات و سیاست های جدی تری را جهت کنترل این بیماری اتخاذ کنند تا در سطح کشور شاهد تلفات بیش از حد نباشیم.
ضرورت تجدید نظر در موضوع قرنطینه

محمد مهدی زاهدی در گفتگو با ناب نیوز؛ با بیان اینکه تصمیماتی که تاکنون در جهت کنترل بیماری کرونا اتخاذه شده، موثر نبوده و حتی این روزها شاهد فوران اثر گذاری این ویروس بوده ایم، گفت: زمانی که آمار ابتلا به بیماری بیش از ۴ هزار نفر و تلفات بالای ۲۰۰ نفر اعلام می شود، این مسئله نشان می دهد که سیاست های انتخاب شده، درست نبوده است و قطعا باید تجدید نظر شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس جمهور در جایی عنوان کرده اند که ما حدس می زنیم ۲۵ میلیون ایرانی به بیماری کرونا مبتلا شده اند و این مسئله خطر جدی است.

وی با بیان اینکه شرایط کنونی نشان می دهد سیاست هایی که اتخاذ شده، اثرگذاری نداشته است و حتما موضوع قرنطینه باید مورد تجدید نظر قرار گیرد، گفت: برخی از کشورها برای مدت زمانی قرنطینه های سنگین را اتخاذ کرده اند و بنابراین دولت نیز باید حتما روی این مسئله کار کند.

جلوگیری از فاجعه تلخ در کشور با اعمال محدودیت های اجتماعی

حجت الاسلام حسن منتظری در گفتگو با ناب نیوز؛ با بیان اینکه  متأسفانه ویروس کرونا سراسر دنیا را درگیر کرده است، گفت: در بسیاری از کشورها با تدابیر و دور اندیشی مسئولان ، این بیماری کنترل شده ؛ اما در برخی از کشورها کوتاهی رخ داده است.

امام جمعه شهرستان انار ادامه داد: در ابتدای امر کنترل بیماری کرونا در کشورمان به خوبی انجام شد و همه در این عرصه همت کردند و به فرامین و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب توجه کردند.

وی افزود: اخیرا با رفع محدودیت ها و عدم کنترل ورودی های استان ها و شهرها و همچنین جلوگیری از مسافرت های بی رویه، به ویژه در شمال کشور، متأسفانه روزانه شاهد افزایش ابتلا و فوت جمع کثیری از هم وطنان هستیم که این اتفاق فاجعه تلخی برای کشور است که باید در این زمینه تدابیری اندیشیده شود

حجت الاسلام و المسلمین منتظری بیان کرد: دولت و تمامی دست اندرکاران باید با همکاری یکدیگر این موضوع را با جدیت کنترل کنند که جلوی چرخه این ویروس در کشور گرفته شود تا تلفات کمتری را داشته باشیم.

امام جمعه شهرستان انار با اشاره به آغاز فصل پائیز و شیوع بیماری آنفولانزا در این فصل تأکید کرد: باید کنترل بیشتری صورت گیرد و محدودیت های لازم در این راستا اعمال شود تا از گسترش بیش از حد این ویروس در کشور جلوگیری و کشور دچار خسارات کمتری شود.

لزوم اجرای قرنطینه کامل برای مدتی محدود جهت کنترل کووید ۱۹

حجت السلام و المسلمین حسین جلالی در گفتگو با نیوز؛ با تأکید بر اینکه به منظور کاهش انتشار ویروس کرونا تمامی مسئولان، مردم و ارگان ها باید تابع ستاد ملی مبارزه با کرونا باشند، گفت: متأسفانه در کشور در خصوص مبارزه با کرونا شاهد چند صدایی هستیم.

نماینده رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت که خود در این ستاد عضو دارد؛ اما تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا را قبول ندارد و زمانی که دولت تصمیمات و مصوبات ستاد را قبول نداشته باشد، آنها را اجرا نمی کند و در نتیجه نمی توان این بیماری را مهار کرد.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: به عنوان مثال ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم می گیرد ارگان هایی که با افزایش ارباب رجوع مواجه هستند، تعطیل باشند، بازار تعطیل باشد، بانک ها دور کاری انجام دهند؛ اما دولت قبول نمی کند.

وی با تأکید بر اینکه باید تصمیم قاطعی در خصوص ده روز قرنطینه کامل اجرا شود که لازمه این کار عدم مسافرت و خونه نشینی است، عنوان کرد: با توجه به تعطیلات پیش رو از دولت خواستاریم همکاری کند و ستاد ملی مبارزه با کرونا نیز حکم دهد تا همگان در منازل بماند تا بتوانیم ظرف ده روز قرنطینه کامل داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین جلالی با بیان اینکه فرماندهی قرارگاه ستاد ملی مبارزه با کرونا باید قوت بیشتری پبدا کند و ما نیز باید تابع این قرارگاه باشیم، اظهار کرد: زمانی که مقام معظم رهبری تصمیمات را می پذیرند، چرا دولت نپذیرد.

نماینده رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه به منظور مهار کرونا ستاد ملی مبارزه با کرونا باید تصمیمات و احکام قوی تری را مطرح کند، خاطر نشان کرد: ضعف ما زیر ساخت ها است و چنانچه دولت الکترونیک را به طور کامل داشتیم، امروز نیاز نبود که به منظور انجام کارها از منازل خارج شویم.

ستاد ملی مبارزه با کرونا باید اقدامات جدی تری در جهت مهار این بیماری را اتخاذ کند

حجت الاسلام و المسلمین موسی غضنفرآبادی در گفتگو با ناب نیوز؛ گفت: در ابتدا شیوع ویروس کرونا اقدامات خوبی در راستای اعمال محدودیت های انجام شد و پیگیری هایی صورت گرفت که این محدودیت ها در سفرها اعمال شود و مردم نیز در این زمینه خیلی کمک کردند.

نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم نسبت به این موضوع سهل انگار و بی تفاوت شده اند و نگرانی های ما نیز همین است که آمار افراد مبتلا و فوتی های این ویروس روز به روز در حال افزایش است.

رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مردم در زمینه کاهش شیوع بیماری کرونا باید کمک کنند، بیان کرد: ستاد ملی مبارزه با کرونا باید اقدامات جدی تری را اتخاذ کند و مردم نیز باید به آن عمل کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تأسف می خورم با وجود آنکه سفارشاتی از ناحیه مسئولان بهداشت و درمان عنوان می شود اما برخی نسبت به این مسئله سهل انگاری می کنند.

انتهای پیام/م

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true