×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: امروز بنیه دفاعی و موشک های ایران و همچنین موشک های مقاومت بر سر اروپایی ها است و آنان نمی توانند اقدامی را انجام دهند؛ از سوی دیگر اروپا محتاج انرژی است.

 

به گزارش ناب نیوز؛ ابوالفضل حسن بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما؛ با اشاره به سفر رئیس جمهور به نیویورک گفت: سخنان روحانی سران بسیاری از کشورها را مبهوت کرد؛ چرا که آنها در تلاش بودند که وقت کشی کنند.

تشریح سخنان رئیس جمهور در سازمان ملل در سه بُعد

وی با بیان اینکه سخنان رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل از سه منظر قابل بررسی است، اظهار کرد: آقای روحانی در زمینه حقوق بین الملل با سخنانش اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران مُر برجام را انجام داده و به تعهدات برجامی خود پایبند بوده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در مقطعی نیز حرکت گام به گام خود را در کاهش تعهدات برجامی آغاز کرد که این اقدام بر اساس منشور سازمان ملل برجام بوده و در این راستا راهی برای زیاده خواهی های امریکا باقی نگذاشت.

حسن بیگی در خصوص افکار عمومی و سطح بین الملل سخنرانی رئیس جمهور اظهار کرد: آمارها نشان می دهد که بخش اعظمی از جهان و به ویژه جهان اسلام سخنان رئیس جمهور کشورمان را گوش داده اند و بارها از طریق رسانه ها این سخنان را مطالعه قکرده اند.

تأکید بر جایگاه مرجع تقلید و شیعه در سخنان رئیس جمهور

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: اندیشمندان، متفکران و آزادی خواهان نیز بند بند سخنان آقای روحانی را تحلیل کرده اند؛ مشاهده کردیم که رئیس جمهور موضع ایران اسلامی را علیه زیاده خواهی های آمریکا و بی عرضگی اروپا به صورت شفاف بیان کردند.

وی عنوان کرد: در خصوص ایران و جایگاه کشورمان در منطقه شاهد بودیم که رئیس جمهور در رابطه با سازمان ملل و عناصر و ناظرین این سازمان مواردی را بیان کردند و همچنین آقای روحانی نظرات شفاف مقام معظم رهبری را در زمینه نگهداری و استفاده از سلاح هسته ای با صراحت اعلام کرد.

حسن بیگی ادامه داد: رئیس جمهور در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل به جایگاه مرجع تقلید و شیعه را در سطح بین الملل که تحت هیچ شرایطی تغییر پذیر نیست، اشاره کرد.

انگلیس، فرانسه و آلمان در موضع تزلزل قرار گرفته اند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شیطنت های انگلیس و فرانسه به منظور دیدار رئیس جمهور با ترامپ گفت: شایعاتی از زبان وطن فروشان خارج از کشور مطرح بود که آقای روحانی در موضعی از ضعف قرار گرفته است و با رئیس جمهور آمریکا مذاکره خواهد کرد.

وی افزود: رئیس جمهور مسائل کشورهای اروپایی را در سخنرانی خود بیان کرد که ما می دانیم انگلیس دچار اختلافات داخلی و تقابل بین دولت ها و مردم شده است و به همین دلیل نخست وزیر این کشور دائما در حال تغییر است اما آنچه که مردم می خواهند پایان سلطه سرمایه داری آمریکا بر انگلیس است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در کشور فرانسه نیز شاهد هستیم که مکرون پایش بر لب گور است و در جایگاهی نیست که بتواند قدمی برای تثبیت قدرت خود بردارد و رئیس جمهور در سخنرانی خود به افول دولت فرانسه نیز اشاره داشت.

امروز موشک های ایران و مقاومت بر سر اروپا است

حسن بیگی با بیان اینکه مرکل در موضع ذلت قرار گرفته است، تصریح کرد: حزب او در آلمان رأی نیاورده است و می توان گفت که مردم آلمان به مرکل پاسخ نه داده اند و او در جایگاهی نیست که بخواهد نقشی را ایفا کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امروز بنیه دفاعی و موشک های ایران و همچنین موشک های مقاومت بر سر اروپایی ها است و آنان نمی توانند اقدامی را انجام دهند؛ از سوی دیگر اروپا محتاج انرژی است و چنانچه تنگه هرمز بسته شود اولین کشورهایی که به ذلت در می آیند و به رکود اقتصادی خواهند رسید، اتحادیه اروپا است.

وی با اشاره به اینکه امروز ایران در قامت یک ابر قدرت در برابر آمریکا ایستاده است، اظهار کرد: در سال ۱۳۶۸ زمانی که مقام معظم رهبری انتخاب شدند، بنده همراه با اعضای کمیسیون دفاع مجلس خدمت ایشان رسیدیم؛ معظم له فرمودند که جایگاه امروز ما گرگ و میش است.

مسلح شدن ایران اهداف آمریکا را تحت الشعاع قرار می دهد

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در همان جلسه اعلام کردند که ما باید مسلح شویم؛ چرا که این امر قدرت بازدارندگی دارد و می تواند مدافع جمهوری اسلامی ایران باشد و تمام اهداف ریز و درشت آمریکا را تحت الشعاع قرار دهد.

وی افزود: پس از ساقط شدن پهباد آمریکا توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آمریکایی ها اقدام به تهدید ایران کردند و در مقابل شاهد بودیم که سید حسن نصرالله اذعان کرد که چنانچه شما بخواهید به جمهوری اسلامی ایران چپ نگاه کنید اسرائیل را با خاک یکسان خواهیم کرد.

حسن بیگی بیان کرد: همچنین پس از آن حوثی ها نیز اعلام کردند که چنانچه شما بخواهید به جمهوری اسلامی ایران چپ نگاه کنید عربستان سعودی را به آتش خواهیم کشید و پس از آن با صراحت و سرعت نیروهای حشد الشعبی بیان کردند که اگر شما بخواهید به ایران چپ نگاه کنید ما نیز آمریکایی هایی که در سرزمین عراق هستند، با خاک یکسان خواهیم کرد.

اتحادیه اروپا بهم ریخته و از هم گسیخته شده است/ امروز ایران حریف آمریکا و اروپا است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه امروز اتحادیه اروپا مجموعه ای بهم ریخته و از هم گسیخته است، اظهار کرد: اما مقاومت در خاورمیانه و غرب آسیا از قدرتی بلامنازعه برخوردار است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  آمریکایی ها و اروپایی ها بدانند که اگر قرار باشد نفت ایران صفر بشود نفت مناطق دیگر نیز صفر خواهد شد، تصریح کرد: اروپا در جایگاهی نیست که بخواهد نقش ایفا کند و فقط شعارهای قشنگی را بیان می کند و آمریکایی ها نیز در جایگاهی نیستند که بخواهند به جمهوری اسلامی ایران فشار بیاورند.

وی با اشاره به اینکه سخنان رئیس جمهوردر مجمع سازمان ملل همچون شلاقی بر پیکر اروپا و آمریکا بود، ابراز کرد: دنیا امروز چند قطبی شده است و آنهایی که می گویند دنیا تک قطبی است خانواده شان در کشورهای اروپایی و آمریکا زندگی می کنند و می توان گفت گوشتشان زیر دندان غربی هاست.

حسن بیگی با تأکید بر اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران حریف آمریکا و اروپا است، خاطر نشان کرد: آمریکا می داند در برابر ایران اسلامی ناتوان هستند؛ ما نیز بر اساس منشور سازمان ملل و با توجه به مفاد برجام ما گام به گام در راستای کاهش تعهدات برجامی حرکت خواهیم کرد.

انتهای پیام/م

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true