×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش ناب نیوز؛ سید جعفر قنادباشی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با خبرنگار ما؛ با اشاره به آزاد سازی اطراف حلب و همچنین بخش های بسیار بزرگی از استان ادلب سوریه گفت: این اقدام به معنای موفقیت بزرگ دولت سوریه در حفظ تمامیت ارضی این کشور است.

وی با بیان اینکه بقایای تروریست ها طی یک سال گذشته در مناطقی که آزاد شده است، مستقر بوده اند، تصریح کرد: دولت سوریه با طراحی عملیات بزرگ نظامی زمینه از بین بردن و قلع و قمع بقایای تروریست ها را فراهم کرد؛ البته آمریکا، اسرائیل و دولت های اروپایی مخالفت خود را با عملیات بزرگ ارتش سوریه بیان و رویکرد خود را به عناوین مختلف در این راستا ابراز کرده اند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: آمریکا، اسرائیل و دولت های اروپایی علاقمند هستند که تروریست ها در سوریه باقی بمانند تا این دولت همچنان به دلیل درگیری با آنان ضعیف نگه داشته شود.

قنادباشی با بیان اینکه آمریکا، اسرائیل و دولت های اروپایی برای حفظ امنیت اسرائیل خواهان سوریه قدرتمند نیستند، عنوان کرد: اما دولت سوریه و همراهان آنها در منطقه همچون حزب الله لبنان، ایران و سوریه در صدد هستند که حفظ تمامیت ارضی سوریه فراهم کنند تا اجازه باقی ماندن تروریست ها به منظور تضعیف سوریه را ندهند.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر متأسفانه دولت ترکیه که همسایه شمالی کشور سوریه است و در مرزها در کنار ادلب و نزدیک حلب قرار می گیرد؛ عملا مخالف ادامه عملیات نظامی سوریه است و به صورت مجری، سیاست های آمریکا، اسرائیل و دولت های اروپایی را عمل می کند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه بیان کرد: دولت ترکیه صراحتا و آشکارا برای تروریست ها که خطرناک ترین تروریست ها برای منطقه شمال سوریه هستند هم سویی می کند؛ این دولت به بهانه های مختلف کوشش می کند تا عملا عملیات نظامی سوریه متوقف شود.

قنادباشی تأکید کرد: مردم حلب روز گذشته پاسخ ترکیه را با شادی از آزاد سازی این منطقه داده اند؛ مردم به روشنی به مقامات ترکیه پاسخ دادند که اقدام نظامی سوریه خواست طبقات مختلف مردم است تا از شر تکفیری ها آزادی پیدا کنند.

وی افزود: چنانچه دولت ترکیه در صدد مانع تراشی در راه عملیات نظامی سوریه باشند؛ مسلما مردم سوریه در برابر آنان خواهند ایستاد و از ارتششان حمایت خواهند کرد؛ البته این عملیات نشان داد که به رغم اینکه دشمن سعی می کند که صدمات مهمی را بر نیروهای مسلح کشورهای محور مقاومت وارد کند اما آنان همچنان قدرتمند عمل می کنند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در پایان خاطر نشان کرد: کشورهای محور مقاومت به سمت تحقق خواسته های نهایی خود پیش می روند و عملیات هایی که از گذشته آغاز شده است ادامه خواهد داشت و قاعدتا راه سردار سپهبد شهید سلیمانی و دوستان ایشان در پاکسازی از شر تروریست ها ادامه پیدا می کند.

انتهای پیام/م

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true